Новини » BMW стартира производството на водородното X5 още тази година

BMW стартира производството на водородното X5 още тази година

1303
2022

В момента BMW iX5 Hydrogen преминава през особено взискателна тестова програма при изключително тежки метеорологични условия. По този начин автомобилът преминава през последните си зимни тестове по обществени пътища и в тестовия център на BMW Group в Арьеплог в Северна Швеция. Интегрираното функционално тестване и подсигуряване на системата на горивните клетки, резервоарите за водород, буферната батерия и централния блок за управление на автомобила ясно показва, че дори при изключително ниски температури тази допълнителна опция за мобилност без CO2 надеждно гарантира устойчива радост от шофирането при високо ниво на комфорт и неограничена мощност. С пътните тестове на Полярния кръг BMW Group продължава процеса на разработка на BMW iX5 Hydrogen и по-късно тази година ще произведе малка серия от този модел. В същото време компанията се ангажира с разширяване на мрежата от водородни бензиностанции. „Зимните тестове при екстремни условия ясно показват, че BMW iX5 Hydrogen предлага максимална динамика дори при температури от -20°C и следователно е валидна алтернатива на BEV. За да можем да направим на нашите клиенти атрактивна оферта за устойчива мобилност с горивна клетка, е необходима и адекватна водородна инфраструктура“, казва Франк Вебер, член на управителния съвет на BMW AG, Развойна дейност.

BMW iX5 Hydrogen: типичната за BMW динамика на управлението, пробег и пригодност за всекидневието през всеки сезон

По време на тестовото шофиране на лед и сняг в района около Арьеплог, BMW iX5 Hydrogen показва колко надеждно, удобно и мощно е задвижването с водородни горивни клетки и още днес може да отговори на изискванията за мобилност във всекидневието. Там, след стотици изпитания на стендове и интензивни практически изпитания на пътя, сега завършва следващия етап от развойната дейност.

Стана ясно, че задвижването с водородни горивни клетки има същата пригодност за всекидневието като конвенционалния двигател с вътрешно горене, особено при много ниски температури. Пълната системна мощност е достъпна малко след старта. Пробегът на задвижващата система остава неограничен в мразовития студ. Освен това пълненето на водородните резервоари отнема само три до четири минути, дори при най-тежки зимни условия. „Независимо от времето на годината и външните температури, задвижването с водородни горивни клетки съчетава най-доброто от двата свята на задвижване: мобилността на електромобил с нулеви локални емисии и неограничената пригодност за всекидневието, включително кратки спирания за зареждане, което е познато от моделите с двигатели с вътрешно горене“, казва Юрген Гулднер, ръководител на BMW Group за технологии за водородни горивни клетки и автомобилни проекти.

Задвижващата система на BMW iX5 Hydrogen съчетава технологията на горивните клетки с електрически двигател от петото поколение на технологията BMW eDrive. Като енергиен носител служи водородът, който се съхранява в два резервоара с налягане от 700 бара, изработени от карбонов композит (CFRP). Горивната клетка преобразува водорода в електричество и генерира мощност от 125 кВт/170 к.с. В допълнение, електрическият двигател може да използва енергията, съхранявана в мощната батерия. Тя се зарежда или чрез рекуперация, или от горивната клетка. Това означава, че при особено динамични ситуации на пътя е налична системна мощност от 275 кВт/374 к.с. Единствената емисия на горивната клетка е водна пара. Отделената излишна топлина се използва по особено ефективен начин за отопление на интериора.

Уникална задвижваща система за всякакви нужди

Всички системи за задвижване, съхранение и управление на енергията преминават през ултимативния си тест за издръжливост в зимните условия на Лапландия. В допълнение, специално подготвените ледени настилки и заснежените пътища предлагат идеални условия за интегрирано управление на всички системи на задвижването и окачването. Това включва и кормилното управление, окачването и амортисьорите, системите за управление на окачването и взаимодействието между фрикционните спирачки и спирането чрез рекуперация. BMW iX5 Hydrogen може да демонстрира своите предимства и в това отношение, тъй като теглото на автомобила е по-ниско от това на сравним електрически модел, захранван с батерии.

С комбинацията между горивна клетка и буферна батерия BMW iX5 Hydrogen разполага с една уникална в света задвижваща система. Технологията му има потенциала да формира допълнителен стълб в портфолиото на задвижването на BMW Group за локална мобилност без CO2. Марката BMW i, която е изцяло насочена към мобилност с нулеви локални емисии, в допълнение към моделите с батерии в бъдеще може да предлага и автомобили със задвижване с водородни горивни клетки. По този начин могат да бъде отговорено на изискванията за мобилност на клиенти, които нямат собствен достъп до инфраструктура за електрическо зареждане, които често пътуват на дълги разстояния или търсят високо ниво на гъвкавост.

BMW Group подкрепя създаването на национална водородна инфраструктура

Важна предпоставка за устойчива индивидуална мобилност под формата на автомобили с горивни клетки, в допълнение към производството на водород чрез възобновяема енергия, е цялостната инфраструктура за доставки. „Като BMW Group, ние подкрепяме усилията на Европейската комисия за прилагане на AFIR (Alternative Fuels Infrastructure Regulation) за паралелно изграждане на водородни станции за зареждане и инфраструктура за електрическо зареждане“, казва Юрген Гулднер. „Бихме искали да видим дори още по-амбициозно оформление и по-ранна реализация.“ Като част от законодателния пакет на Зелената сделка „Fit for 55“, Европейската комисия се стреми да създаде обвързваща базова инфраструктура. С прилагането на проекта AFIR във всички страни-членки на ЕС по основните пътища ще бъдат изградени 700-барови водородни бензиностанции на максимално разстояние от 150 километра една от друга. BMW Group приветства тази инициатива и призовава разстоянията да бъдат намалени до 100 километра до 2027 г.

BMW Group също така приветства и подкрепя текущите дейности за насърчаване на иновациите в Германия и Европа, които са насочени към изграждане на водородна икономика и насърчаване на производството на зелен водород. Те включват по-специално мащабните водородни проекти, обобщени в IPCEI (Important Projects of Common European Interest). Инициативата на Европейския съюз, която се финансира в Германия от Федералното министерство на икономиката и транспорта и федералните провинции, със своите проекти обхваща цялата верига на стойността – от производството и транспорта на водород до различни приложения в областта на отоплението на сгради, енергийните доставки, индустрия и мобилност. BMW Group вече изрази интерес да участва в тази инициатива през 2021 г. Като част от IPCEI, компанията може значително да напредне в разработването на системи с горивни клетки и резервоари и по този начин да направи важна стъпка по пътя към индустриализацията на водородната технология за индивидуална мобилност.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ