2018
V8-двигателят на BMW M550i xDrive не успява да отговори на изискванията на новия тестов цикъл за вредни емисии WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure). Поради тази причина BMW спира производството на най-мощната стандартна Серия 5 от края на май 2018 за неопределено време. Докато агрегатът с 462 „коня“ успя да отговори на досегашните норми на NEFZ, липсата на бензинов филтър за твърди частици му попречи да се справи с WLTP-методиката. На запитване от близкия до BMW блог BimmerToday от Мюнхен отговарят, че работят върху решение на проблема, което обаче няма да бъде готово до решаващата дата 1 юни 2018. Поставянето на филтър за частици е свързано с допълнителна развойна дейност и пренаписване на софтуера за управление на мотора. Спирането на M550i се отнася само за Европа, но не и за други пазари като САЩ например, където цикълът WLTP не се прилага. Мераклиите за М5 обаче могат да си отдъхнат – защото агрегатът на спортната лимузина с 600 „коня“ отговаря на всички изисквания на новата тестова методика.