BMW спира производството на i8


11
мар.
2020

Финален спринт към „залата на славата“ на спортните автомобили на BMW: шест години след въвеждането на пазара BMW i8 приключва производствения си жизнен цикъл. Когато през април 2020 година серийното производство на BMW i8 Купе (среден разход на гориво: 1,8 л/100 км; среден разход на електроенергия: 14,0 кВтч/100 км; СО2 емисии (комбинирани): 42 г/км) и на BMW i8 Роудстър (среден разход на гориво: 2,0 л/100 км; среден разход на електроенергия: 14,5 кВтч/100 км; СО2 емисии (комбинирани): 46 г/км) бъде преустановено, Plug-in хибридните спортни автомобили вече отдавна ще са затвърдили своето място на крайъгълни камъни на компанията. BMW i8 стартира своята световна история на успеха като уникална симбиоза между футуристичен дизайн и насочени към бъдещето технологии. Първият Plug-in хибриден модел на BMW Group проправи пътя на динамичната и устойчива радост от шофирането с електрифицирано задвижване. С него са поставени основите на вече много широката гама от Plug-in хибридни модели на BMW Group. В същото време BMW i8 е и най-успешния спортен автомобил с електрифицирано задвижване на света. С над 20 000 продадени екземпляра от 2014 година той постига по-високи продажби от всички конкуренти в сегмента, взети заедно.

При въвеждането си на пазара BMW i8 е първият сериен автомобил в света, който може да бъде оборудван с новаторските лазерни фарове. След световната си премиера в BMW i8 лазерните светлини на BMW са въведени и при други модели – първо при луксозните лимузини на BMW Серия 7, а по-късно и в много други моделни семейства. BMW лазерните светлини осигуряват особено интензивно осветяване на пътното платно и значително увеличение на обсега на дългите светлини. Освен това значително се намалява и разходът на енергия в сравнение с вече особено ефективните LED фарове.

В областта на задвижващите технологии прародителят на всички Plug-in хибридни модели на BMW Group поставя началото и на новото поколение двигатели с вътрешно горене. На BMW i8 за пръв път се монтира новият трицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo. 1,5-литровият двигател се отличава както с особено компактните си размери, така и с изключително високата специфична мощност. С литровата си мощност от 113 кВт/154 к.с. той поставя нов рекорд при серийните модели на BMW.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >