BMW си има свой CLA


18
окт.
2019

Нека започнем с добрата новина. BMW си има CLA! Шест години след пазарния старт на първото компактно Coupé с четири врати и с емблема звезда, хората от Мюнхен също достигат до тази идея и представят компактен седан с покрив а ла Coupé. Серия 2 Gran Coupé е хвърлена ръкавица към Mercedes – също така показва, че в този сегмент има потенциал.

А и това са добри новини с оглед на огромните „бъбреци“ на Серия 7 и X7: Серия 2 Gran Coupé изглежда доста по-приятно. Предницата не е толкова помпозна, а при радиаторната решетка на Серия 2 BMW залага на кмбинация от Серия 8 и X2.

Отстрани си личи, че моделът с четири врати трябва да бъде Coupé – линията на покрива му е скосена назад. Задницата е доминирана от тънките светлини, свързани с черна ивица. Тук впечатление прави това, че задницата на Gran Coupé е сравнително висока и по този начин наподобява на недолюбваните GT-модели на BMW. Хората от Мюнхен обаче не успяват да достигнат по отношение на елегантността директния конкурент CLA.

Ако сравните размерите с тези на CLA, ще забележите, че Серия 2 е с 16 сантиметра по-къса от Benz-а. Това се отразява и на междуосието. BMW изостава с точно 6 см от Mercedes. На широчина BMW е по-тясно само с 3 см, а освен това е с 6 см по-ниско от актуалния CLA.

Ако обичате да пътувате през уикенда, то в BMW ще разполагате с 430 литра вместимост на багажника (CLA: 460 литра). Тоест, новото Coupé не е особено практично. А в края на краищата Серия 1 означава платформа с предно задвижване – значи повече място във вътрешното пространство. Все пак: пространството за краката е пораснало с 33 милиметра спрямо досегашната Серия 2 Coupé с две врати. Така е, но мястото за главите не щедро – дори и при ръст от 1,80 метра ще ви е тясно.

Отпред Серия 2 е идентична със Серия 1 – няма разлики. Опционално Gran Coupé е с дигитални уреди: ако поръчате големия инфотейнмънт-пакет, ще получите освен 10,25-инчов дигитален кокпит и тъчскрийн със същите размери за управление на автомобила. Има и интелигентен асистент, управляван с гласови команди „Hey BMW“. Под капака няма изненади в сравнение със Серия 1.

Предлагат се 3- и 4-цилиндрови мотори, а топмодел е показаното на снимките M235i. 2-литровият 4-цилиндров мотор разполага с 306 к.с. и 4х4. Вторият бензинов вариант е 218i с 3-цилиндров мотор и 140 к.с. (220 Нм). Единствената дизелова версия засега е 220d със 190 к.с. 3-цилиндров мотор, предно предаване? Не звучи много като удоволствие от шофирането. 

За пуристите: следващата Серия 2 Coupé с две врати отново ще заложи на задно задвижване – както и ще остане вярна на 6-цилиндровия мотор. 218i Gran Coupé стартира от март на цена от 64 000 лв. за базовия модел, докато за M235i трябва да приготвите 104 000 лв. Да, все още говорим за компактния клас…

Още по темата

Card image cap
Това Ferrari струва 360 000 лв.

29
сеп.
2017

Боята му се разпада, по него има ръжда и мъх. Въпреки това червеното (междувременно по-скоро зелено) Ferrari е всичко друго, но не и евтино.

Card image cap
Мензис регистрира световен рекорд за полет с автомобил (ВИДЕО)

30
авг.
2016

Брайс Мензис прелита над 115 метра с Pro2-пикап над изоставено село. Така той чупи досегашния световен рекорд и за съжаление – и колата си!

Card image cap

В последния брой:

Архив >