2023
Дръзко, модерно и луксозно: BMW Серия 8 от поколението E31, произвеждано в периода между 1989 и 1999 г., до ден-днешен остава един от шедьоврите на германското автомобилно инженерство. Непреходните форми на модела са дело на Каус Капица и направо не е за вярване, че E31 ще навърши 34 тази 2023!
През последните години много колекционери започнаха да точат лиги по E31 – ето защо добрите и поддържани екземпляри не само се намират трудно, но и стават все по-скъпи. За целия период на производството са направени малко над 30 000 бройки от BMW Серия 8, което означава, че най-скъпото BMW по онова време не e било особено голям успех. Може би най-големият недостатък на модела е, че E31 никога не се е предлагало като кабриолет, което означава, че много потенциални клиенти са предпочели Mercedes SL.
В BMW са имали планове за Серия 8 кабриолет
В интерес на истината, компанията с централа в Мюнхен е обмисляла възможността да пусне Серия 8 като кабриолет – и дори прави три прототипа на откритата модификация. Но се оказва, че се налага каросерията да бъде усилена значително и да бъде разработен изцяло нов механизъм за сгъваемия покрив. И така в крайна сметка проектът е изоставен.
Повече от три десетилетия след лансирането на модела независимият дизайнер Камило Дилей публикува в Instagram проекти, демонстриращи колко атрактивно би могла да изглежда версия Speedster на BMW Серия 8. Резултатът е изключително атрактивен и лесно може да бъде сбъркан с оригинален дизайн на BMW, въпреки че хората от Мюнхен нямат абсолютно никаква връзка с тези изображения!
Нека разгледаме проектите по-отблизо: предната част на Серия 8 с характерните изскачащи фарове остава непроменена, но на практика всичко от А-колоната нататък е изцяло ново. Предното стъкло изглежда по-наклонено, което е типично за Speedster.
Speedster изглежда по-дълъг
В профил автомобилът прави впечатление на много ефектен. Силуетът на E31, което е дълго 4,78 метра, изглежда много доста удължен, а задни странични прозорци няма. Те са заменени от две типични за Speedster гърбици, които карат откритата Серия 8 да прилича на високоскоростна лодка. В сравнение с прототипите на кабриолета, отзад автомобилъ изглежда доста по-приятен благодарение на Double-Bubble визията, а Дилей е помислил и за текстилен гюрук.
Във втора публикация в Instagram той разкрива зелена версия на Speedster с бежов гюрук. За да се отвори място за прибиране на платнения покрив, двете гърбици се отварят настрани и той влиза под тях.
За съжаление, няма повече подробности за автомобила – не е ясно например са какъв двигател е той. Със сигурност обаче грандиозният проект събуди огромен интерес в социалните мрежи. Дори управляващите акаунта на BMW Classic забелязват проекта и искат от дизайнера разрешение да споделят дизайнерските проекти.
Въпреки че изображенията изглеждат почти като истински, е малко вероятно Серия 8 Speedster някога да се превърне реалност… но кой знае: напоследък модата за т.нар. „рестомодове“ ражда какво ли не.