Кое е по-добро: BMW Серия 7 или Mercedes S-клас? Преди 30 години отговорът на този въпрос е много лесен: когато през 1987 г. BMW лансира новото 750i, моделът веднага „кацва“ на върха в луксозния клас. Това е първият германски автомобил с 12 цилиндъра след войната. Двигателят генерира 299 к.с. и ускорява мощната лимузина до (електронно ограничени) 250 км/ч. Компанията от Мюнхен представя Е32 година по-рано. Базовият модел на баварския „кораб“ е 730i с шест цилиндъра и 200 „коня“. На по-късен етап се появяват V8-двигатели и въпросният V12. Дори тогавашният S-клас – легендата W126, изглежда поостарял до Е32 – както визуално, така и технически.

Дори и в наши дни кокпитът може да бъде използван за пример по отношение на ергономията и прегледността. Материалите са издръжливи – и често пъти не издават реалния пробег.
„Седмицата“ атакува конкуренцията от Щутгарт с иновации като електронен контрол на амортисьорите EDC (тя е първото BMW с тази опция), ксенонови фарове (за късите светлини) и двойни стъкла. Всъщност Е32 е първият сериен модел, при който се предлагат газоразрядни лампи – макар и срещу доплащане. Който поръча дългата версия с пакет Highline, получава също телефон, хладилник отзад и облечен цялостно във висококачествена кожа салон. Днес „убити от каране“ екземпляри с 3-литровия „шестак“ (188 к.с.) могат да бъдат закупени за под 4000 лева. За „лачена“ модификация дълга база с V12-двигател обаче трябва да приготвите до 35 000 лева – но срещу тях ще получите истинско „бижу“, чиято стойност тепърва ще се вдига.

Внимание: привидно изгодните оферти на „седмици“ за 3-4000 лева обикновено крият „водопад“ от последващи ремонтни разходи – затова ако не искате „паметник“ в гаража, оглеждайте по-скъпите екземпляри.

Обикновено версиите с 8 и 12 цилиндъра са с всички екстри. Много по-важно от оборудването обаче е състоянието: ние ви съветваме да се насочите към „обгрижвана“ Серия 7 с малък двигател вместо към 750i от седми собственик.