2021
Мразя да коментирам дизайна на автомобилите – защото всеки решава кое за него е красиво или грозно. При последното издание на BMW Серия 4 обаче няма как да пропуснем огромните „бъбреци“. Те предизвикаха фурор – и в интерес на истината, много заклети фенове на марката ги заклеймиха още при пускането на първите снимки в Интернет пространство. Сравнения с прасета, с огромни зъби и какво ли още не – постове в социалните мрежи направо „смачкаха“ творението на дизайнерския екип в Мюнхен. Нищо, че в историята си BMW е имала модели с толкова голяма бъбрековидна радиаторна решетка. Facebook-стилистите изсипаха своята критика – но как изглеждат нещата в реалния живот, когато „четворката“ се появи по пътищата и хората я видят на живо? След четири дена с BMW Серия 4 Кабриолет xDrive M40i нито един от приятелите ми не „изхейти“ бъбреците, а минувачите в прилично топлите есенни дни просто ахкаха и се радваха на автомобила. Нямаше ги дори традиционните завистливи погледи – усмивките бяха повече.

И все пак, октомврийският уикенд не беше най-подходящото време да се насладиш на този кабриолет – нищо, че „духалките“ на нивото на врата що-годе успяваха да поддържат оптимална температура, за да не умреш от студ и да бъдеш… сещате се. В интерес на истината, заради пасажерите на детски столчета отзад нямахме възможност да поставим ветробрана – който прави климата в купето далеч по-приятен. Така условията за максимална наслада от шофирането на откритата „четворка“ бяха режим на шофиране Comfort и поддържане на бавно темпо. Не пропуснахме да направим и шоуто за отваряне на покрива в движение – спектакъл, който можете да изнасяте със скорост до 50 км/ч.

Ако искате да се насладите максимално на настройката на системата xDrive с изпращане на повече тяга към задната ос, по-добре затворете покрива. Това може да става и в движение, но внимавайте – тъй като бутоните за паркинг спирачката и за гюрука са разположени доста близко. Ето защо в първия момент дърпането на погрешния превключвател може да приключи с нежелано рязко спиране вместо с шоуто около свалянето на покрива.


Версията M40i разполага с 23 мм по-широка следа следа отзад – затова и задницата изглежда „по-мускулеста“, а освен това решението допринася за по-добро поведение в завоите. При поглед под предния капак веднага ни направиха впечатление допълнителните щанги за по-добра устойчивост на каросерията срещу усукване. Иначе 3-литровият „шестак“ направо малтретира силовия тракт със своите 374 к.с. и 500 Нм. Между другото – това е първият бензинов агрегат на BMW, интегриран в система „мек хибрид“ с 48-волтова техника. И все пак: при подчертано спокойното шофиране в града той се задоволяваше средно с около 10 л на 100 км. Е, ако решите да се насладите на спортния режим на ESP, с който ще чувствате максимално изпращането на въртящ момент към задната ос и ще можете да „мятате“ задницата, надали бордовият компютър ще отчете тази стойност. За върхова динамика се грижи серийният М спортен диференциал с многодисков блокаж, управляван електронно.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател 6-цил., турбо, отпред надлъжно Работен обем 2998 куб. см Мощност 275 кВт (374 к.с.) при 5500 об/мин Макс. въртящ момент 500 Нм при 1900 об/мин Задвижване двойно/8-степ. автоматична трансмисия Д/Ш/В 4770/1852/1394 мм Тегло (празен) 1865 кг Багажник 385 л 0–100 км/ч 4,9 сек Макс. скорост 250 км/ч Разход 6,9 л А95Н/100 км Емисии CO2 159 г/км Цена за Германия: от 145 050 лв.
