BMW Серия 3 Compact (E46): не ви го препоръчваме!

Компактният модел на BMW блести със спортното си поведение на пътя, но блясъкът му помръква вследствие на неравномерната работа на спирачките


6
дек.
2017

Търсите компактен, практичен в градски условия и преди всичко престижен автомобил? В такъв случай актуалният compact на BMW изглежда твърде подходящ. В крайна сметка той е просто скъсена версия на солидната „тройка“ седан и притежава аналогична ходова част и силов тракт. Всъщност е дори обратното, защото 1,8 и 2,0-литровите четирицилиндрови двигатели със заблуждаващите при compact типови обозначения 316ti и 318ti и революционен газоразпределителен механизъм Valvetronic честваха своята премиера именно в късата версия на модела. Между другото, предназначеният да пести гориво изключително фин Valvetronic със своите безброй съставни части се оказва много надежден и не създава никакви проблеми.

Такива обаче могат да се очакват от оребрения клиновиден ремък за задвижване на периферните агрегати, който според производителя от Мюнхен е оразмерен така, че да не се нуждае от замяна и поддръжка, т.е. да е с дълготрайност колкото самия двигател. На практика обаче се оказва, че ремъкът издържа най-много 80 000 км – според нас един модерен двигател би трябвало да издържа много по-голям пробег…

Силните страни на скъсената „тройка“ са ясно изразеното спортно поведение на пътя и добрият комфорт на возене

BMW обещават, че животът на клиновидния ремък е равен на експлотационния период на целия двигател, но ние препоръчваме смяната му на всеки 80 000 км пробег.

Освен с този болезнен проблем, пощенската кутия за читателски оплаквания на AUTO BILD се пълни и от писма, описващи неволите при дизеловите модели. Най-голям дял при тях заемат повредите на помпите за високо налягане на CommonRail- cиcтeмитe, чието излизане от строя първоначално се усеща по неравномерната работа на двигателя при студен старт, а по-късно води и до спад на мощността. Последното може да се окаже и симптом за повреден турбокомпресор – особено ако е свързано със синкав дим от ауспуха и повишен разход на масло. Причината за това (както все по-често се наблюдава при модерните турбодизели) може да се крие и в непрофесионален тунинг на електронния управляващ блок, който „изнасилва“ компресора с ненормално високи обороти. При compact обаче много по-често настъпва един друг, много по-банален дефект – втулките на предните напречни носачи се разбиват и окачването започва да хлопа при преминаване през къси неравности по платно то. И това не е всичко, защото много често започват да „трополят“ и предните амортисьори, тъй като втулките в точките им на закрепване се измъкват гумените антивибрационни тампони. Задното окачване също не стои бездейно. При него неприятности създават гумено-металните втулки на напречните носачи, чийто дял в общия брои дефекти, установени от TUV, надвишава почти три пъти средното ниво.

Спирачките са със стабилна и ефикасна работа, но нерядко предизвикват вибрации в ходовата част и кормилната уредба

За сметка на това броят на повредите в електрониката при „тройката“ compact е под средното равнище. Перфектно в повечето случаи работи управлението на двигателя, а доколкото има проблеми, те са концентрирани най-вече при аудио- и телефонните уредби, както и при навигационните системи. Това обаче са области, в които участие имат и външни специализирани производители, поради което не е коректно вината да се вменява единствено и само на BMW.

Напречните кормилни щанги са издръжливи, но гумените маншони се късат относително често.

В случая с „разтърсващото“ управление обаче вината несъмнено се носи от баварците. Макар още от появата на серията Е46 през 1998 година BMW да твърдят, че проблемът е овладян, и до днес собствениците на „тройките“ се оплакват, че воланът им се разтърсва като мокро куче при първото докосване до педала на спирачката… Причинители на силните вибрации са както отклоненията в качеството на спирачните дискове, така и твърде директното предавателно число на кормилната уредба, която обаче е и в основата на пъргавото и повратливо поведение на малкото BMW на пътя.

Хидравликата на съединителя понякога протича и става причина за загуба на налягане. Резултатът е неравномерно потъване на педала.

 

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА BMW E46 COMPACT В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Именно това поведение и перфектно работещите двигатели могат без съмнение да се причислят към най-доброто в съвременното автомобилостроене. Същото обаче за съжаление не може да се каже за проявяващите склонност към бързо износване предно и задно окачване – още повече, че именно в това отношение клиентите на компактния клас са свикнали с нещо по-добро.

Диференциалът проявява склонност към „виене“ при движение с иска скорост. По-среиозни обаче са течовете на масло

Арматурното табло е приятно за окото и логично подредено, а предавателната кутия превключва прецизно

Багажникът побита 310 литра, но може да бъде увеличен на 1100 литра със сгъване на седалките

 

Още по темата

Card image cap
Добра идея ли е първото Porsche Cayenne на старо?

15
апр.
2018

На пазара за употребявани автомобили понякога големите и луксозни SUV-ове могат да се окажат доста изгодни предложения - особено, когато са на определена възраст. Но точно при внушителните SUV-ове трябва да бъдете особено внимателни - AUTO BILD ще ви разкрие силните и слабите страни на благородните SUV-ове

Card image cap

В последния брой:

Архив >