2022
ПРОЛЕТТА ДОЙДЕ. И с нея желанието да прекарваме повече време на открито под слънцето. Именно такова място предлагат хората от Мюнхен с първия си кабриолет с твърд покрив на Серия 3 от 2007 г. В началото дори заклетите фенове на BMW бяха разколебани. Дизайнът на Крис Бенгъл се считаше за изискващ време за свикване, тъй като внесе нови линии в екстериора и интериора. 15 години по-късно почти не е за вярване, че автомобилът е на такава възраст, от една страна е толкова добре пригоден за всекидневието, а от друга – най-добрият път към йънгтаймера.

Тестваният от нас 325i Cabriolet е изисквал малко по-големи възможности от купувача си като нов. През 2007 г. цената на кабриолета заедно с екстрите е била 110 000 лв. Все пак по онова време средната сума за нов автомобил е била 52 000 лв. Добрите екземпляри на E93 с интересно оборудване се предлагат за около 30 000 лв. Удоволствието от шофирането и комфортът са на ниво, а управлението и окачването – модерни. Нашият 325i с пробег от 80 120 километра се показва откъм най-добрата си страна по междуградските пътища. Почти няма скърцане дори и по разбити пътни настилки – окачването е все още прецизно. Вътрешното пространство демонстрира високо качество, макар и 6,5-инчовият монитор на инфотейнмънт системата да е вече поостарял.


Кои са типичните проблемни зони? Често се съобщава за дефектни релета на системата за покрива. По-малките и по-големите тунинг грехове също са типични за Серия 3. И нашият тестови E93 не е изключение. Лакирани в цвят спирачни апарати, фалшиви M-аксесоари по калниците и педалите, имитация на карбон в интериора – слава Богу, че всичко това може да бъде премахнато с малки разходи. Ако обаче имате проблеми с инфотейнмънт системата или двигателят не работи добре, може да ви излезе скъпо: бобините на запалването, инжекторите, сензорите за азотния оксид и помпите за високо налягане са типични кандидати за дефекти – също както и системата iDrive.



Добре работещият 325i винаги е препоръчителен. На 3-литровия 6-цилиндров мотор с ангренажна верига и директно бензиново впръскване (код на двигателя N53, от 9/2007) му липсва тяга от диапазона на ниските обороти. Но звукът, ускорението и еластичността доставят огромно удоволствие от шофирането при разход на гориво между 8,5 до 11 л/100 км. E93 не е спортен автомобил, но се справя уверено като Grand Turismo с междуградските пътища и продължителните етапи на магистралата. Твърдият покрив на 1,8-тонния автомобил е впечатляващ.


Моделът разполага със стъклено заден прозорец и шумоизолацията и климатизацията на Coupé. Важно: всички уплътнения на покрива трябва да са в изправност, иначе в купето ще влизат шум и вода. Някога доплащащата се преграда срещу вятъра минимализира турбуленциите от вятъра на първия ред. През март 2010 г. има фейслифт, който се отличава с преработен дизайн на предницата и задницата. Кой двигател е най-подходящ? От септември 2008 г. в Европа е в сила стандартът Euro 5. 4-цилиндровият 320i има проблеми с ангренажната верига, 325i и 330i са златната среда. Разполагащите с по-голям максимален въртящ момент варианти 325d и 330d са за изминаващите много километри. Открита радост за почитателите със солидни финансови възможности е версията M3 с V8 двигател и 420 к.с. Един доста бърз предвестник на пролетта.

Продължете на следващата страница