2021
Повдигане на рамене – това предизвиква разликата в цената между Stinger и 330i в размер на 10 000 лв. Нещата обаче не са чак толкова прости. В Корея хората дефинират по различен начин термина „базова цена“ в сравнение с Бавария: още в базовото си ниво това Gran Turismo на Kia е богато оборудвано: с електрически седалки с функция за запаметяване, Head-up дисплей и механичен блокаж на диференциала. За да оборудвате 330i адекватно, трябва да направите отметка в конфигуратора на BMW на доста квадратчета. Само M Sport пакетът на нашия автомобил струва над 10 000 лв. И тогава Stinger все още ще е с едни гърди напред на тема оборудване.
Най-важните качества обаче присъстват и на борда на BMW: страхотният двигател и фамозната трансмисия. Също както и при Stinger 2-литровият турбомотор серийно е комбиниран с 8-степенна автоматична трансмисия. Разликите при цена 69 960 лв. и цена 80 700 лв. са огромни. Линейно ускорение, перфектна смяна на предавките, безупречно ускорение – в това отношение BMW поставя мащаби при задвижването и подчертава спортния характер на Серия 3. Kia Stinger е балансиран и просторен автомобил. Липсват му обаче по=фината настройка, по-директното управление и по-пъргавият мотор.
Извод: Сравними по отношение на цената всъщност са само на хартия. По-добре обаче да се откажем от богатото оборудване, отколкото от страхотното задвижване на BMW! А без M пакета Серия 3 може да вози и доста комфортно.