BMW Серия 3 срещу Mercedes C-клас: кой ще победи във вечния дуел? (ТЕСТ)

2401
2023

САЛИЕРИ И МОЦАРТ? Том и Джери? Вечните противници. Както например двата седана от среден клас на BMW и Mercedes. Дали това сравнение е подходящо за C-клас и Серия 3? Можем ли да ги оприличим на враждуващите композитори?

По-скоро не – и двата автомобила са популярни и едва ли между тях може да съществува някаква ревност. Актуалното BMW Серия 3 (G20 от 2019 г.) е в разцвета на модела, а Mercedes C-клас (W 206) е на няколко месеца. Питаме се: кой от двата бестселъра е по-добър? Ще си отговорим след теста на AUTO BILD.

На ринга излизат: C 300 4Matic с 258 к.с. от 4-цилиндров мотор и 330i xDrive, който също разполага с 258 к.с. от 2-литров 4-цилиндров двигател. Това е достатъчно за максимално темпо 250 км/ч и спринтове до 100 км/ч за 6 секунди. И двата редови турбодвигателя са с 400 Нм, но въпреки това Mercedes има предимство – поне на хартия. Тъй като в C 300 4Matic има подпомагане от 48-волтовата система на мекия хибрид. Или по-точно това подпомагане се изразява в 200 Нм в рамките на функцията овърбууст. Макар първоначално да не се усеща адски внушително от спокойно движение на 5-а предавка, с 50 км/ч и при 1500 об./мин, впоследствие тласъкът е осезаем.

Осем цилиндъра – разпределени обаче в два седана. И двата 4-цилиндрови двигателя разполагат с 258 к.с. (400 Нм), BMW ускорява по-бързо, Mercedes има най-добрата система Start-Stop

Иначе и двата седана могат да ускоряват бързо и без гореспоменатото подпомагане в ниския оборотен диапазон. За тази цел се грижат перфектните автоматични скоростни кутии. Прецизни смени, бързи реакции, отлична логика. 8-степенната трансмисия на BMW превключва в спортен режим дори с леко увеличаване на въртящия момент, а от Mercedes са перфекционализирали системата Start-Stop. Нито един друг двигател не стартира по-тихо, по-нежно и по-бързо.

Властелинът на екраните: голямо поле от тъчскрийн и малък брой бутони директно под него на централната конзола. Освен това от Mercedes са поставили дигитална и конфигурираща се индикация
Команден център: кокпит със странни, лошо четящи се индикатори и мултифункционален дисплей между тях. Освен това много широки монитор за функциите на автомобила и мултимедията. Управлението на климатика става чрез фини бутони и превключватели, разположени удобно.

Комплименти! Освен това след стартиране на мотора C-клас се устремява впечатляващо напред.
Принципно спринтът и ускорението са територията на 330i, макар и с минимални предимства. При това BMW е много по-леко. Цели 100 килограма делят двата седана. При бързото каране в завои това се потвърждава. В първия момент на завъртането на волана Серия 3 се усеща като по-пъргава – управлението е по-директно, а следващата маневра на завиване подчертава типичното по-пъргаво впечатление от шофирането. При спирането нещата са също толкова последователни.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв