BMW Серия 3 и Jaguar XE: eдин „британец“ атакува „бавареца“


4
сеп.
2019

НА СУХА НАСТИЛКА ДВОЙНОТО ЗАДВИЖВАНЕ СПЪВА XE

Насочваме се към отсечката за тестване на управляемостта на Bridgestone. Тук първо XE ни въодушевява с управлението си, което изглежда като по-директно свързано с предната ос. Средното положение се преодолява с осезаемо съпротивление. За съжаление именно това липсва на BMW. Добри новини няма и за почитателите на 6-цилиндровите двигатели: синтетичният звук на 4-цилиндровия мотор в 330i е всичко друго, но не и компенсация. Jaguar звучи една идея по-дрезгаво и не толкова изкуствено, като ускорява също толкова ангажирано и субективно погледнато дори по-бързо. При спринта обаче разполагащото с по-добро сцепление BMW има леко предимство. Двойното задвижване на XE тук определено пречи – не само заради теглото. За съжаление не е възможно да се откажем от тази екстра – AWD е серийно при P300. Макар че 60 процента отиват към задните колела, автомобилът не се усеща като със задно задвижване, а, от друга страна, върху суха настилка няма никакви предимства. Свръхзавиването е присъщо само на BMW Серия 3, което заради по-стегнатата настройка на окачването е по-прецизно при поддържането на курса – от острите завои понякога ще излизате с вратите напред. Малък, но не съвсем маловажен детайл: и двете автоматични трансмисии са на ZF, имат по 8 предавки и действат както в Jaguar, така и в BMW подчертано пъргаво. Дори в динамичните режими и при пълно натоварване не ни изнервят с придърпване по време на превключване. Единствено обаче хората от BMW са програмирали трансмисията така, че в ръчен режим водачът да разполага с пълен контрол. Ако след няколко обиколки слезете от колите, ще установите, че в BMW пулсът ви е по-учестен. „Баварецът“ е по-активната алтернатива.

BMW Серия 3: 1 Комбиниран уред Напълно дигитален, но за съжаление не могат да се изобразяват кръгли уреди. 2 Автоматична трансмисия За разлика от XE в спортния режим няма „попечителство“. 3 iDrive Преработено меню, управлението остава интуитивно.
Jaguar XE 1. Централен дисплей Управление чрез допир, не е особено бърз. 2 Управление на климатичната инсталация Въртящите се превключватели командват вентилацията, температурата и подгряването на седалките. 3 Лост на автоматичната трансмисия Край на вадещия се въртящ/натискащ се бутон, с нормалния лост се печели време.

ВИСОКА СТАРТОВА ЦЕНА ПРИ JAGUAR, НО BMW Е ПО-СКЪПО

Ако погледнете ценовата листа, ще започнете да търкате очи: Jag струва с близо 15 000 лева повече. Но това сравнение е заблуждаващо. Със серийното при Jaguar двойно задвижване и струващата около 12 000 лв. повече версия M-Sport BMW би струвало също толкова. А XE все пак си остава по-добре оборудван. Накрая ценовото предимство не се оказва достатъчно за победата, като по-добрият автомобил е от Бавария. Може би пък това обяснява сърдития поглед на XE.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >