2019
ПАРИТЕТ по отношение на сърдития поглед. Предницата на „хищната котка“ изглежда също толкова агресивно, колкото и тази на „бавареца“. Това, че BMW не блъфира, е ясно на всички. Конкурентът със звезда в емблемата вече бе победен – макар и с малко – от новата Серия 3. Сега британците с обновения си наскоро XE започват атака. От Jaguar са направили не само фина шлифовка по външността, а са пригодили задвижването спрямо желанията на клиентите, като освен това има усъвършенстване и на оборудването. Мотото: базовото оборудване вече не е на мода! Сега серийно се предлага богато оборудване: кожена тапицерия, LED фарове и автоматични скорости. Всичките три нива на оборудване (S, SE и HSE) могат да бъдат поръчани и като R-Dynamic, като тогава са с по-големи джанти, по-спортни брони, алуминиеви декорации във вътрешното пространство и тъмен таван. За събитието ни „Test the Best“ на тестовата писта на Bridgestone южно от Рим от Jaguar ни изпратиха най-мощната версия P300 AWD.
Първото впечатление: фино обзаведеното вътрешно пространство изглежда с великолепна изработка – Jaguar няма защо да се крие от конкурентите в средния клас. Дигиталният комбиниран уред (сега 12,3-инчов), централният дисплей и блокът за управление на климатичната инсталация са от i-Pace. За разлика от дигиталния скоростомер в BMW индикацията на навигационната система може да се изобразява върху целия екран. В Jag също има контрастен Head-up дисплей, който прожектира най-важната информация върху предното стъкло. Симпатичен трик: камерата в антената на покрива на XE изобразява на вътрешното огледало широкоекранна перспектива. Камерата изнервя единствено по време на движение. За щастие с едно движение можете да превключите огледалото на аналогов изглед.
СЕРИЯ 3 Е ПО-СТЕГНАТА, НО СЪЩО И ПО-ЗДРАВА
В сравнителния тест срещу C-клас ние се оплакахме от твърдото окачване на Серия 3. Този път BMW също е с M-окачване и 19-цолови джанти. Тук обаче конкуренция не са седалките с мека тапицерия на Mercedes, а стоманените пружини на XE. Макар и те да са с по-мека настройка в сравнение с BMW, но пък са свързани с пътя посредством внушителни 20-цолови джанти. Дупките по италианските пътища се усещат безпощадно. Така по-здравото BMW остава една идея по-спокойно.
Продължете на следващата страница