BMW Серия 3 и Jaguar XE: eдин „британец“ атакува „бавареца“


4
сеп.
2019

ПАРИТЕТ по отношение на сърдития поглед. Предницата на „хищната котка“ изглежда също толкова агресивно, колкото и тази на „бавареца“. Това, че BMW не блъфира, е ясно на всички. Конкурентът със звезда в емблемата вече бе победен – макар и с малко – от новата Серия 3. Сега британците с обновения си наскоро XE започват атака. От Jaguar са направили не само фина шлифовка по външността, а са пригодили задвижването спрямо желанията на клиентите, като освен това има усъвършенстване и на оборудването. Мотото: базовото оборудване вече не е на мода! Сега серийно се предлага богато оборудване: кожена тапицерия, LED фарове и автоматични скорости. Всичките три нива на оборудване (S, SE и HSE) могат да бъдат поръчани и като R-Dynamic, като тогава са с по-големи джанти, по-спортни брони, алуминиеви декорации във вътрешното пространство и тъмен таван. За събитието ни „Test the Best“ на тестовата писта на Bridgestone южно от Рим от Jaguar ни изпратиха най-мощната версия P300 AWD.

Новата Серия 3 е пораснала с точно 10 см, като сега е почти толкова дълга, колкото Серия 5 (E34) от 90-те години
Четири сантиметра по-къс от Серия 3, но с подобно междуосие. Мястото отзад също е достатъчно

Първото впечатление: фино обзаведеното вътрешно пространство изглежда с великолепна изработка – Jaguar няма защо да се крие от конкурентите в средния клас. Дигиталният комбиниран уред (сега 12,3-инчов), централният дисплей и блокът за управление на климатичната инсталация са от i-Pace. За разлика от дигиталния скоростомер в BMW индикацията на навигационната система може да се изобразява върху целия екран. В Jag също има контрастен Head-up дисплей, който прожектира най-важната информация върху предното стъкло. Симпатичен трик: камерата в антената на покрива на XE изобразява на вътрешното огледало широкоекранна перспектива. Камерата изнервя единствено по време на движение. За щастие с едно движение можете да превключите огледалото на аналогов изглед.

СЕРИЯ 3 Е ПО-СТЕГНАТА, НО СЪЩО И ПО-ЗДРАВА

В сравнителния тест срещу C-клас ние се оплакахме от твърдото окачване на Серия 3. Този път BMW също е с M-окачване и 19-цолови джанти. Тук обаче конкуренция не са седалките с мека тапицерия на Mercedes, а стоманените пружини на XE. Макар и те да са с по-мека настройка в сравнение с BMW, но пък са свързани с пътя посредством внушителни 20-цолови джанти. Дупките по италианските пътища се усещат безпощадно. Така по-здравото BMW остава една идея по-спокойно.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Alpina B3 S: по-добра от BMW M3?

10
юли
2017

Alpina B3 S Biturbo е предлагана като седан или комби Touring, със задно или с 4х4-задвижване. 440 к.с. и 660 Нм винаги са на борда

Card image cap
Škoda Rapid срещу Fiat Tipo: Кой каза, че са евтини?!

24
дек.
2016

Семпла техника, ниска цена, но затова пък прилично оборудван и добър автомобил. Когато обаче добавим комфортни екстри, цената му се вдига. Сравнихме Fiat Tipo и Škoda Rapid

Card image cap
BMW 340i GT Facelift: обновената лимузина-купе

29
юли
2016

BMW освежава Серия 3 Gran Turismo. По-мощни двигатели и променен дизайн правят машината „по-благородна”

Card image cap
Чисто новата MX-5 срещу зрялото Z4

31
дек.
2015

Новата MX-5 получи безброй похвали и суперлативи. Сега топмоделът се изправя срещу отдавна доказалото се BMW Z4

Card image cap
Дуел на 10 автомобилни братя

17
февр.
2017

Да си купиш Škoda Superb, но да платиш само за Octavia – може! Но има ли смисъл? Ще потърсим отговора на този въпрос в нашия голям съветник с участието на десет двойки автомобили

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: