BMW Серия 1 на старо: последният бунтар


29
юли
2019

КОЙТО ИЗБЪРЗА, ще бъде наказан от бога на дрифта. Защото само ако завъртите волана рязко в точния момент, ще се насладите на голямото щастие на нежно поднасящата задница на BMW – но само ако сте изключили ESP и имате достатъчна засилка. Знам какво ще искате да кажете сега (и ще имате право): това е пубертетска проява, освен това е опасно. Но един малък дрифт доставя и голяааамо удоволствие. Каквото почти не можете да откриете в достъпните автомобилни сегменти. BMW Серия 1 от моделното семейство F20 е последното, при което въпреки по-високите производствени цени и дефицита на място е отдадено предимство на радостта от шофирането. Скоро всичко това приключва, наследникът вече се подготвя за старт. Много разумен с трицилиндров двигател и – както можете да предположите – с предно задвижване.

И това е още един повод за заклетите фенове на марката, които не предпочитат по-голямото Серия 3, да се замислят по-внимателно за F20. Като наследник на Серия 1 на Бенгъл животът му не беше лесен. Наистина, дизайнът не беше толкова провокативен, но специално задните светлини в стила на VW Polo не бяха възприети добре. Освен това автомобилът стана по-голям и по-тежък от предшественика си. Но също и значително по-комфортен и по-пригоден за всекидневието. Разработените съвместно с к.с.A турбо бензинови двигатели замениха старите атмосферни агрегати и осигуряваха внушителна динамика. Дори и „малкото“ 116i ускорява от 0 до 100 км/ч за само 8,7 секунди. В комбинация с първокласната 8-степенна автоматична трансмисия то се превръща в уникално предложение.

ДВИГАТЕЛЯТ не е безпроблемен. Пластмасовите части на обтегача на ангренажната верига се чупят, а скъпата последица от това е повредата на двигателя

А малко по-грубият ход на двигателите се компенсира от приличния разход на гориво. По-неприятна е една болест, от която страдаше и предшественикът: повреди на двигателите. Но при F20 не се удължава веригата. Проблемът е друг: поврежда се обтегачът. И в BMW са склонни на безплатен ремонт само ако всяко обслужване е извършвано във фирмен сервиз. Оплакванията от интериора са по-малко. Но само при условие, че не се дразните от неособено висококачествените пластмаси. Всичко е изработено солидно и в повечето случаи функционира добре.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Head-up дисплей за следпродажбен монтаж: не отмествай погледа!

13
окт.
2016

Тествахме шест HUD кита, които човек може да си монтира сам, на цена между 46 и 198 лева

Card image cap
Колко опасна е мега-топлината?

24
юли
2017

През лятото колите се загряват светкавично бързо. Лекарите предупреждават за опасностите, които грозят хората и животните