BMW пусна хибридна Серия 5 с безжично зареждане

Като спортна лимузина BMW 530e iPerformance комбинира типичната за марката динамика на управлението с възможността за електрическо шофиране при нулеви локални емисии


27
апр.
2017

Само няколко седмици след старта на най-новото поколение на най-успешния бизнес седан в света BMW Серия 5 се допълва и с Plug-in хибриден вариант. Като спортна лимузина BMW 530e iPerformance комбинира типичната за марката динамика на управлението с възможността за електрическо шофиране при нулеви локални емисии: разходът от 1.9 л/100 км отговаря на СО2 емисии от 44 г/ км. Задвижването комбинира иновативната технология BMW eDrive с TwinPower Turbo бензинов двигател.

Екологичен в целия жизнен цикъл

Допълнителното означение iPerformance за всички Plug-in хибридни модели подчертава трансфера на ноу-хау от BMW i към автомобилите на основната марка. Като шести модел BMW 530e iPerformance разширява това успешно на пазара портфолио. Образцовата му екологична достоверност се потвърждава от ISO сертификат, издаден от контролните органи TÜV Rheinland. При изчисляване на парниковия потенциал под формата на CO2 еквиваленти (CO2e) се взима под внимание целият жизнен цикъл на автомобила – от добиването на суровините, през цялостното производство до ползването и рециклирането. Независимото сертифициране заедно с нормите ISO 14040 и ISO 14044 показва, че BMW 530e iPerformance има намален с 15% парников потенциал в сравнение с BMW 530i, задвижвано само от двигател с вътрешно горене. При използване само на електроенергия от възобновяеми източници за зареждане на високоволтовия акумулатор въздействието на Plug-in хибридния модел върху околната среда е по-ниско с дори 47%.

Разгръщане на мощността като при двигател с вътрешно горене с голям работен обем

Модерният електромотор на задвижването BMW eDrive развива 70 кВт/ 95 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм, а четирицилиндровият бензинов двигател развива 135 Вт/ 184 к.с. и 320 Нм. С това задвижване BMW 530e iPerformance има ниските емисии на СО2 от само 44 г/ км. Системната мощност от 185 кВт/ 252 к.с. и максималният въртящ момент от 420 Нм ускоряват BMW 530e iPerformance за 6,2 секунди от 0 до 100 км/ ч и позволяват развиването на максимална скорост от 235 км/ ч. При реални условия може да бъде постигнат пробег от до 650 километра. В чисто електрически режим BMW 530e iPerformance може да измине до 50 километра. Максималната скорост при чисто електрическо задвижване е 140 км/ч. Електромоторът и двигателят с вътрешно горене задвижват задните колела на лимузината чрез серийната осемстепенна трансмисия Steptronic. Благодарение на разполагането на електромотора пред трансмисията всички предавателни числа се ползват и при чисто електрическо задвижване. По този начин вече не е необходим преобразувател на въртящия момент, което до голяма степен компенсира допълнителното тегло на допълнителните компоненти на задвижването.

Уникални иновации за зареждане на високоволтовия акумулатор: BMW Digital Charging Service (Дигитална услуга за зареждане) и BMW Wireles s Charging (Безжично зареждане)

Високоволтовият акумулатор от литиево-йонни клетки с общ капацитет от 9,2 кВтч е монтиран компактно под задната седалка и е оборудван с ефективно течно охлаждане с интегриран нискотемпературен кръг. Благодарение на тази умела интеграция BMW 530e iPerformance разполага с вместимост на багажника от над 410 л и равен товарен под. Докато BMW 530e iPerformance е паркирано, високоволтовият акумулатор може да бъде зареден напълно от конвенционален домакински контакт за по-малко от 5 часа, а от BMW i Wallbox (зарядна мощност 3,7 кВт) – за по-малко от 3 часа.

С BMW Digital Charging Service BMW е първият автомобилен производител на света, който предлага услуга за предвиждащо, комфортно, изгодно и оптимизирано към зелената енергия зареждане. При него процесът на зареждане винаги се оформя така, че към желаното време за потегляне автомобилът винаги е с напълно зареден акумулатор – а по желание и с предварително климатизиран интериор.

BMW Digital Charging Service е базирано на две основни функции: оптимизиране на тарифите и на слънчевата енергия за зареждане на акумулатора. При оптимизирано по отношение на тарифата зареждане услугата насочва плана за зареждане към тарифата за електроенергия на клиента. Автомобилът се зарежда при минимални разходи за електроенергия. При оптимизираното по отношение на слънчевата енергия зареждане в комбинация с BMW Wallbox Connect може преимуществено да бъде ползвана енергия от собствената фотоволтаична инсталация. За тази цел на базата на данните за мощността на инсталацията и актуалната метеорологична прогноза се прогнозира количеството на локално произведената електроенергия. Ако са инсталирани и необходимите измервателни уреди, на базата на тези данни може да се установи и каква част от слънчевата електроенергия няма да може да бъде изразходвана в домакинството и така да може да бъде използвана за мобилност при нулеви емисии. По този начин чисто електрическите, респективно електрифицираните, автомобили се интегрират максимално добре в домакинството и индивидуалната енергийна концепция на клиента.

Освен това от 2018 г. за BMW 530e iPerformance ще се предлага и опцията BMW Wireless Charging за зареждане на високоволтовия акумулатор. При тази технология енергията се пренася безжично. Системата, представена от BMW под формата на прототип, се състои от една плоча с интегрирана първична намотка, която може да бъде инсталирана както в гаража, така и навън, и вторична намотка, монтирана в дъното на автомобила. Между двете намотки се генерира променливо магнитно поле, при което електрическата енергия се пренася безконтактно, без кабел за зареждане и с мощност до 3,2 кВт. При тази особено комфортна за клиентите форма на захранване на високоволтовия акумулатор с енергия процесът на зареждане отнема около 3,5 часа.

Дискретна визуална диференциация отвън и отвътре

Познавачите могат да разпознаят иновативната задвижваща техника на новото BMW 530e iPerformance по дискретните визуални акценти. Най-характерните елементи на Plug-in хибридния вариант са сините междинни пластини на бъбрековидната радиаторна решетка, сините капачки на главините на колелата, разположената отляво между арката на предния калник и предната колона букса за зареждане, емблемите eDrive на задните колони и естествено надписа 530e на капака на багажника. При отваряне на вратите погледът на пътниците попада върху осветените бленди на лайстните на праговете с надпис eDrive и продължава към интериора, който при всички варианти на бизнес-седана е продължение на спортно-елегантния характер на външния дизайн. BMW 530e iPerformance е оборудвано допълнително с бутон eDrive на средната конзола и има специфичен дизайн на уредите на арматурното табло пред водача и на централния информационен дисплей.

BMW eDrive работи индивидуално и предвиждащо

Чрез бутона eDrive работата на BMW eDrive в допълнение към настройките SPORT, COMFORT и ECO PRO на Контрола на шофирането може да бъде адаптирана към съответното ползване на автомобила. На разположение са три режима на шофиране: AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE и BATTERY CONTROL. При всички ситуации на пътя AUTO eDRIVE осигурява оптимално взаимодействие между двигателя с вътрешно горене и електромотора и позволява чисто електрическа максимална скорост от 90 км/ч, като базова настройка този режим се активира автоматично при всеки нов старт на автомобила. В режим MAX eDRIVE BMW 530e iPerformance се движи чисто електрически. За тази цел се ползва пълната мощност на електрическото задвижване и е възможна максимална скорост от 140 км/ч. Но стартирането на двигателя с вътрешно горене е възможно по всяко време чрез кикдаун положението на педала на газта, когато има нужда от допълнителна мощност, например при изпреварване. В режим BATTERY CONTROL водачът винаги има възможност ръчно да настройва нивото на заряд на високоволтовия акумулатор. Като стойност може да бъде зададена областта между 30 и 100% на максималното ниво на зареждане, като по този начин чисто електрическото шофиране се резервира за по-късен етап. Интелигентното управление на акумулатора на BMW 530e iPerformance поддържа нивото на заряд на високоволтовия акумулатор константно на избраното ниво или го вдига до настроена по-рано стойност, като при това електромоторът работи като генератор. Така в режим BATTERY CONTROL е възможно запасите от електроенергия да бъдат пестени или дори повишени по време на шофиране по магистрала например, за да може последващото движение в града да бъде при нулеви локални емисии.

Шести модел с допълнителното означение iPerformance

Също като при M Performance моделите, които показват връзката между основната марка BMW и BMW M, BMW демонстрира трансфера на ноу-хау от BMW i към автомобилите на основната марка чрез допълнителното означение iPerformance за всички Plug-in хибридни модели. Преди BMW 530e iPerformance бяха представени иновативните BMW 225xe iPerformance, BMW 330e iPerformance, BMW X5 40e iPerformance, BMW 740e/740Le iPerformance, както и предлаганото само в Китай BMW X1 xDrive 25Le iPerformance. Така BMW предлага богата гама от модели, която се простира от компактния до луксозния клас. Новото BMW 530e iPerformance разширява това портфолио като шести модел, ще го последват и други модели.

Още по темата

Card image cap
Вдигни ръце – това е бъдещето!

18
мар.
2016

Светът разработва самоуправляващ се, абсолютно свързан автомобил. Какво обаче означава това точно? Къде са шансовете и къде рисковете?

Card image cap
Как да произнасяме името на Porsche?

13
дек.
2016

Ако не сте сигурни как точно да произнасяте името на легендарния производител от Цуфенхаузен – ето ви указание директно от извора

Card image cap

В последния брой:

Архив >