2018
Преди 30 години BMW M GmbH за пръв път разширява своята гама от модели с открит мощен автомобил. В началото на лятото на 1988 година BMW M3 Кабриолет предлага на почитателите на моторните спортове възможността да се насладят под открито небе на въодушевлението на един напълно подходящ за обществените пътища спортен автомобил с тествани на писта двигатели и окачване. Актуалният наследник, BMW M4 Кабриолет (среден разход на гориво: 9,5 – 8,7 л/100 км; СО2 емисии: 218 – 203 г/км) е най-новата интерпретация на тази автомобилна концепция. Сега при BMW M4 Кабриолет Edition 30 Jahre успешните традиции и ексклузивността на този модел са демонстрирани в особено концентрирана форма.
От специалния модел ще бъде произведена лимитирана до 300 екземпляра серия, които ще бъдат оборудвани с пакета M Competition. Откритият автомобил с 4 места въодушевява с мощността си от 331 кВт/ 450 к.с., М спортната изпускателна система, адаптивното М окачване със специфичен режим SPORT, както и екстремно спортните настройки на системата за контрол на стабилността DSC и активния М диференциал. Ексклузивността се гарантира и от специално оформените елементи на дизайна и оборудването в екстериора и интериора.
Уникално оборудване, екстравагантно излъчване.
За BMW M4 Кабриолет Edition 30 Jahre се предлагат два традиционни цвята на лаковото покритие на каросерията. Macao Blue – син металик, напомня за дебюта на открития мощен спортен автомобил преди три десетилетия. Mandarin II uni ни връща към лаковото покритие Dakar Yellow, предлагано за второто поколение на BMW M3 Кабриолет. Серийното оборудване на специалните модели включва BMW Individual High Gloss Shadow Line за рамката на бъбрековидната радиаторна решетка, М хрилете и означението на модела, както и ковани М алуминиеви джанти със звездовидни спици. Ексклузивно за Edition модела 20-цоловите джанти са в цвят Orbit Grey matt. В интериора на BMW M4 Кабриолет Edition 30 Years доминира пълното кожено оборудване Merino в цвят, съгласуван с избраното лаково покритие на каросерията. В комбинация с цвета на каросерията Macao Blue – син металик, се предлага избор между двуцветните комбинации Black/Fjord Blue и Black/Silverstone. Ексклузивното оборудване включва и съответни контрастни шевове върху подглавниците, както и М стелки с кантове в съответния контрастен цвят. В комбинация с Mandarin II uni черните повърхности в интериора се предлагат с жълти контрастни шевове. При всички варианти на специалния модел интериорните лайстни Carbon Fibre са серийни. Освен това както върху лайстните на праговете, така и върху подглавниците е щампован надписът „Edition 30 Jahre“. Върху плакет на интериорната лайстна в областта на арматурното табло освен „Edition 30 Jahre“ е изписано и „1/300“ като информация за лимитирания тираж.
Традиционно съчетание между върхова мощност и удоволствие под открито небе.
BMW M4 Кабриолет Edition 30 Jahre отразява зрялата комбинация между спортен дух и удоволствие под открито небе, чиито традиции се простират вече пет поколения на модела. Пригодната за писти концепция и заимстваната директно от моторните спортове технология е базата за радостта от шофирането под открито небе още при първото BMW M3 Кабриолет. 2,3-литровият четирицилиндров двигател с по четири клапана на цилиндър, катализатор и мощност 143 кВт/ 195 к.с., индивидуално окачване и аеродинамично оптимизирана каросерия, включително и характерните разширения на арките на калниците, са заимствани от седана с две врати, разработен изключително за състезателните серии за туристически автомобили. Още през сезона 1987 Роберто Равалия, Вилфрид Вогт и Ерик ван де Поле печелят световния, европейския и германския шампионат за туристически автомобили със своето BMW M3. Серийната версия на BMW M3 също стартира със забележителен успех. Когато през лятото на 1988 година по пътищата се появяват първите BMW M3 Кабриолет, от седана вместо планираните за хомологация 5 000 екземпляра са продадени над 10 000 автомобила. С произведените си 786 екземпляра BMW M3 Кабриолет от първо поколение е най-ексклузивният вариант на успешния модел. То се произвежда до 1991 година, на финала с повишена до 158 кВт/ 215 к.с. мощност, което превръща открития четириместен автомобил в един от най-бързите модели от този тип.
Второто поколение на BMW M3 Кабриолет е въведено на пазара през 1994 година освен чиста сдържаност предлага и напредничава система за сигурност. При него забележително освежаващото изживяване от шофирането под открито небе се осигурява от редови шестцилиндров двигател с мощност 210 кВт/ 286 к.с. Две години по-късно е въведен модернизирания вариант на редовия шестцилиндров двигател с повишена до 236 кВт/ 321 к.с. Моделът серийно се оборудва с иновативната система за защита при преобръщане на BMW M3 Кабриолет. Две разположени зад подглавниците на задните седалки предпазни дъги, които при регистрирана от сензори опасност от преобръщане автоматично се издигат нагоре, заедно с екстремно здравата рамка на предното стъкло предлагат оптимална защита на пътниците.
В XXI век BMW M3 Кабриолет от трето поколение на модела стартира с нов редови шестцилиндров двигател. Екстремно ниският, широк и внушителен мощен кабриолет се задвижва от двигател с мощност 252 кВт/ 343 к.с. Освен от високооборотната концепция на двигателя за неподправеното усещане от моторните спортове се осигуряваше и от променливия М блокаж на диференциала, Compound спирачките и спортните седалки с интегрирани предпазни колани.
За задвижването на четвъртото, въведено през 2008 година BMW M3 Кабриолет инженерите на BMW M GmbH прехвърлят високооборотната концепция върху V8 агрегат. Освен с максималната си мощност от 309 кВт/ 420 к.с. агрегатът впечатлява преди всичко с равномерната си тяга в много широк оборотен диапазон. Те са комбинирани с неподражаемия и много ясно доловим при шофиране с отворен покрив звук на осемцилиндровия двигател. BMW M3 Кабриолет от четвърто поколение за пръв път е оборудвано с твърд сгъваем покрив с електро-хидравлично задвижване. Новата конструкция на покрива позволява допълнително повишаване както на пригодността за състезателната писта, така и за всесезонното шофиране на открития спортен автомобил. Със старта на петото поколение през 2014 година е свързана и смяната на означението на модела до BMW M4 Кабриолет. Актуалното поколение на модела се задвижва от редови шестцилиндров двигател с технология M TwinPower Turbo и високооборотен характер. Неговата спонтанна и запазваща се до високи обороти тяга е комбинирана с понижено спрямо предшественика тегло и се допълва перфектно от опционалната седемстепенна М скоростна кутия с два съединителя с Drivelogic и Активния М диференциал. По този начин BMW M4 Кабриолет осигурява идеалните предпоставки за максимална мощност на състезателната писта и уверена радост от шофирането във всекидневието.