BMW пуска сериен модел на водород до 4 години в сътрудничество с Toyota

0909
2024

BMW планира през 2028 година да въведе на пазара първия си сериен електромобил с горивни клетки (fuel cell electric vehicle – FCEV). По този начин компанията ще предложи на своите клиенти допълнителна опция за напълно електрическо задвижване без локални емисии. За да разработят това ново поколение технология за задвижване с горивни клетки, BMW Group и Toyota Motor Corporation комбинират своята иновативна сила и технологичен опит. И двете компании споделят целта за напредък на водородната технология. За да направят това, те засилват сътрудничеството си, за да издигнат тази технология с нулеви локални емисии до следващото ниво.  

BMW Group подчертава своя водещ експертен опит в областта на технологиите за електрическо задвижване. В допълнение към електрическото  задвижване с батерии, по-нататъшното развитие на технологията за водородни горивни клетки е част от отворения към технологиите подход, за да може компанията да предложи на клиентите си разнообразие от решения за мобилност в бъдеще.

„Това е крайъгълен камък в историята на автомобилостроенето: първият сериен автомобил с горивни клетки от световен премиум производител. Задвижван от водород и оформен от духа на нашето сътрудничество, той ще подчертае как технологичният прогрес оформя мобилността на бъдещето“, казва Оливер Ципсе, председател на Управителния съвет на BMW AG. „И това ще постави началото на ера на значително търсене на електрически автомобили с горивни клетки.“

Коджи Сато, президент и член на борда на директорите (изпълнителен директор) на Toyota Motor Corporation, казва: „Радваме се, че сътрудничеството между BMW и Toyota достига до нов етап. В нашето дългогодишно партньорство ние показахме, че BMW и Toyota споделят една и съща страст към автомобилите и вярват в многопътен и „отворен към технологиите“ подход към климатичната неутралност. Въз основа на тези споделени ценности, ние ще задълбочим нашето сътрудничество в области като съвместното разработване на следващо поколение системи с горивни клетки и разширяване на инфраструктурата, с цел изграждане на водородно общество. Заедно с BMW и партньори от различни индустрии, ние ще засилим усилията си за създаване на бъдеще, в което водородната енергия подпомага обществото.“

Използват се унифицирани технологии за задвижване за отделните модели, за да могат да предложат атрактивни FCEV опции

BMW Group и Toyota Motor Corporation ще разработят съвместно задвижващата система за леки автомобили, като основната технология за горивни клетки (индивидуалните горивни клетки от трето поколение) предлага синергичен ефект както за приложенията на лекотоварни, така и за пътнически автомобили. Резултатът от това сътрудничество ще бъде използван в отделни модели на BMW и Toyota и ще разшири предлагането на FCEV за клиентите.

Индивидуалните FCEV модели на BMW и Toyota ще запазят идентичността и характеристиките на съответната марка, позволявайки на клиентите да избират между различни FCEV опции, специфични за производителя. Чрез сътрудничество в разработването и доставките, разходите за технологията за горивни клетки се понижат благодарение на синергията и икономиите от мащаба и чрез групиране на общия обем на задвижванията.

През 2028 година BMW ще въведе на пазара първият си сериен автомобил със задвижване с водород

След успешното глобално тестване на пилотната флотилия от BMW iX5 Hydrogen, BMW Group сега се подготвя за серийно производство на задвижвани с водород автомобили от 2028 година. То е базирано на технология за задвижване от следващо поколение, разработена съвместно с Toyota. Серийният модел ще бъде изцяло интегриран в съществуващото портфолио от автомобили на BMW. Това означава, че BMW ще предложи и съществуващ модел с вариант на задвижване с водородни горивни клетки. BMW Group изрично гледа на технологията FCEV като на допълнение към вече наложилите се технологии за задвижване като електрически автомобили с батерии (BEV), Plug-in хибридни електрически автомобили (PHEV) и двигатели с вътрешно горене (ICE). Тъй като технологията FCEV също е форма на електрическа мобилност, тя разширява портфолиото от решения за задвижване без емисии за клиентите.

Едно ново ниво на партньорството

BMW Group и Toyota Motor Corporation имат над 10-годишно доверително и успешно сътрудничество. На тази основа двете компании сега допълнително разширяват сътрудничеството си, за да ускорят иновациите на системите за задвижване с горивни клетки от следващо поколение и да свършат пионерската работа за тази нова технология.

Споделена визия за насърчаване на водородната икономика

За да се реализира пълният потенциал на водородната мобилност, е необходимо нейното използване в търговски превозни средства и разработването на инфраструктура за зареждане с гориво за всички приложения за мобилност, включително автомобили, задвижвани с водород. Тъй като двете технологии се допълват взаимно, BMW Group и Toyota Motor Corporation в равна степен подкрепят разширяването на инфраструктурата за зареждане с водород и зареждане на електрически превозни средства.

И двете компании насърчават устойчивото снабдяване с водород, като създават търсене и работят с компании, които изграждат съоръжения за производство, разпределение и зареждане на водород с ниски емисии. BMW Group и Toyota Motor Corporation остават ангажирани да гарантират, че правителствата и инвеститорите създават подходяща рамка за улесняване на ранното разпространение на водородната мобилност и гарантиране на икономическата й жизнеспособност. Чрез популяризиране на съответната инфраструктура те искат да наложат пазара на FCEV като допълнителен стълб заедно с други задвижващи технологии. Освен това те участват в регионални или местни проекти за по-нататъшен напредък в развитието на водородната инфраструктура чрез съвместни инициативи.

Преимуществата на водородната технология

Водородът се счита за обещаващ енергиен източник на бъдещето, който може да играе решаваща роля в глобалната декарбонизация. Като ефективна среда за съхранение на енергия от възобновяеми енергийни източници, водородът помага за балансиране на търсенето и предлагането, което позволява по-стабилно и надеждно интегриране на възобновяема енергия в енергийната мрежа. В допълнение, водородът предлага важно допълнение към електромобилността, като втори стълб наред с електрическите превозни средства с батерии.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин