2021
BMW Group ускорява трансформацията към електромобилност с последователно разширяване на гамата си, за да включва все повече автомобилни сегменти. Още през следващата година премиум автомобилният производител от Мюнхен ще представи първия в света луксозен седан с изцяло електрически задвижване: BMW i7 (среден разход на гориво: 22,5 – 19,5 кВтч/100 км според WLTP; CO2 емисии: 0 г/км; прогнози на базата на актуалното ниво на разработката на автомобила). Като част от процеса на подготовката за серийно производство, в момента BMW i7 преминава през изпитания за динамика на управлението на територията на зимния тест център на BMW Group в Арйеплог, Швеция. Там, само на няколко километра от Полярния кръг, тестовите инженери намират идеални условия за цялостна проверка на всички системи на задвижването и окачването върху покритите с лед и сняг пътища. С изпитанията при смразяващия студ те проправят и пътя към една нова интерпретация на луксозната радост от шофирането. За пръв път максималната и типична за BMW динамика, комфорт и увереност в луксозния клас могат да бъдат съчетани с нулеви локални емисии.
Компонентите на окачването, кормилното управление и спирачките, както и системите за динамика на управлението и стабилност, разработени за бъдещото поколение на BMW Серия 7, са насочени към издигането на характерния за луксозните лимузини на марката баланс между спортен дух и комфорт при дълги пътувания до едно ново, следващо ниво. Това включва и ориентираните към характеристиките на мощността на различните задвижвания настройки на окачването, амортисьорите и различните контролиращи системи, които могат да бъдат постигнати в Арйеплог при интензивните тестове при екстремни външни условия.

В зимните условия на Лапландия тестовите инженери разполагат с перфектните предпоставки. При шофирането по заснежените участъци около Арйеплог те могат да проверят и оптимизират всички функции при екстремно тежки условия, така че да се гарантира абсолютно хармонично и типично за BMW изживяване при шофиране. Освен това на замръзналите езера могат да бъдат симулирани настилки с много ниско сцепление, което позволява особено фини настройки на системите за контрол на окачването. На особено фини настройки са подложени и кормилното управление, както и множеството функции на Динамичния контрол на стабилността (DSC), за да може да се постигне прецизно съгласувано взаимодействие между работещите с триене спирачки и понижаването на скоростта чрез рекуперация.

Особено внимание при програмата от зимни тестове се обръща и на елементите на чисто електрическото задвижване. Електрическото задвижване, високоволтовата батерия, мощната управляваща електроника и технологията за зареждане на BMW i7 са от петото поколение на технологията BMW iDrive, която осигурява устойчива радост от шофирането и при BMW iX. При екстремните минусови температури в северна Швеция своите високи възможности трябва да докажат преди всичко двигателят, батерията и темперирането на високоволтовата батерия на BMW i7.

С BMW i7 най-новата моделна офанзива на марката в луксозния сегмент продължава по особено прогресивен начин. За пръв път елегантността, комфортът на возене и увереността на една луксозна лимузина могат да бъдат достъпни без ограничения дори и в съчетание с чисто електрическо задвижване. BMW i7 е базирано на същата автомобилна концепция като всички други варианти на модела от следващото поколение на BMW Серия 7. И при шофирането с нулеви локални емисии тази интегрирана разработка осигурява характерното единство между спортно и в същото време комфортно поведение на пътя, както и ексклузивния комфорт на една луксозна лимузина на BMW.