BMW планира да увеличи 10 пъти продажбите на електрически модели до 5 г.


13
юли
2021

С доставени на клиенти 1 399 080 автомобила BMW, MINI и Rolls-Royce (+ 39,1%), BMW Group завършва първата половина на 2021 г. с нов рекорд за продажбите за всички времена. Всички марки отчитат по-високи продажби за първите шест месеца на годината и през същия период компанията увеличава продажбите си във всички региони на света. Продажбите на BMW Group за първото полугодие са по-високи и от предкризисната 2019 г. с ръст от 7,1%.

„Постигаме солиден, печеливш ръст на продажбите“, каза Питер Нота, член на Борда на директорите на BMW AG, отговорен за клиенти, марки и продажби. „Благодарение на силната ни гама от модели, голямото търсене на клиенти в световен мащаб и отличното представяне на оперативн ниво, успяхме да постигнем нов рекорд в продажбите през първата половина на 2021 г. Особено приятно е, че успяхме да удвоим продажбите си на електрифицирани автомобили “, продължава Нота.

Със 153 267 броя, доставки през първата половина на 2021 г., BMW Group увеличава продажбите си както на напълно електрически, така и на plug-in хибридни автомобили със 148,5% на годишна база – превръщайки електромобилността в основен двигател на растежа на компанията и в абсолютно изражение. Продажбите на изцяло електрически превозни средства са се увеличили с 183,9 % до общо 36 089, а на хибридните автомобили с добавки – със 139,4 % до общо 117 178.

„Продължаваме решителната електрификация на нашата моделна гама и разширяваме предложенията си от напълно електрически превозни средства с два ключови иновационни флагмана: BMW iX и BMW i4,“ обяснява Нота. „IX и i4 въплъщават нова ера на електромобилността за BMW и с нетърпение очаквам да видя и двата модела по пътищата от ноември. Високият брой на поръчки и за двата модела потвърждават силния интерес на нашите клиенти към тези силно емоционални превозни средства.“

През следващите години към тях ще се присъединят и други модели, включително изцяло електрически версии на BMW Серия 5, BMW Серия 7, BMW X1 и наследника на MINI Countryman. Между настоящата и 2025 г. компанията планира да увеличи продажбите си на напълно електрически модели средно с над 50 % годишно – до над десет пъти броя на продадените през 2020 г. BMW Group очаква напълно електрически превозни средства да достигат до поне 50 % от глобалните продажби на компанията през 2030 г. През следващите десет години BMW Group планира да въведе общо около 10 млн. напълно електрически превозни средства в движение по пътищата.

Ситуацията с полупроводниците остава трудна

BMW Group прави индивидуални корекции в своята производствена програма, съобразно наличността на полупроводникови компоненти. Компанията очаква ситуацията с доставките на полупроводникови компоненти да остане трудна и не може да изключи възможността това да повлияе на продажбите през останалата част от годината.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин