BMW: не сме мамили при дизелите!

От компанията излязоха с официално изявление след обвиненията за манипулации и картелно споразумение


24
юли
2017

Поради публикации за манипулации при дизеловите автомобили и картел с други производители BMW Group разпространи специално прескомюнике. Публикуваме го с леки съкращения:

„BMW Group категорично отхвърля обвиненията, че продаваните от компанията дизелови автомобили по стандарт Евро 6 не осигуряват адекватно третиране на отработените газове поради твърде малките резервоари за AdBlue.

Технологията, използвана от BMW Group, се различава значително от тази на другите производители на пазара. Ние се борим да осигурим най-добрата система за пречистване на отработените газове: за разлика от другите производители, дизеловите превозни средства на BMW Group ползват комбинация от множество елементи за третиране на отработените газове.

При автомобилите, където това третиране става чрез впръскване на AdBlue (SCR), допълнително е монтиран и катализатор за азотни оксиди NOx. С тази комбинация от технологии отговаряме на всички законови изисквания за емисиите и също така постигаме много добри резултати при управление в реални условия. Това означава, че няма нужда от сервизни акции или допълнително актуализиране на софтуера на Евро 6 дизеловите леки автомобили на BMW Group.

В допълнение, комбинацията от двете системи заедно с рециркулацията на отработените газове изисква по-ниско ниво на инжектиране на AdBlue и води до много ниско потребление на AdBlue в сравнение с други производители. Това позволява оптимизирана вместимост на резервоара, както и много ниски емисии при реално шофиране спрямо конкурентите. Освен това, в зависимост от модела, дизеловите превозни средства на BMW Group разполагат с лесна възможност за зареждане чрез капачката на резервоара или капака на двигателя. Клиентите на BMW Group са своевременно информирани за ниското ниво на AdBlue от превозното средство. Ако това се пренебрегне, автомобилът отказва да работи.

От гледна точка на BMW Group, дискусиите с други производители относно резервоарите AdBlue целят необходимото разширяване на инфраструктура за зареждане в Европа.

Освен това BMW Group потвърждава своя ангажимент да проведе доброволна и безплатна актуализация на софтуера на съответстващите Евро 5 дизелови леки автомобили. Актуализацията включва опита, придобит в тази област през последните години, за постигане на по-нататъшно понижаване на емисиите. Смятаме, че това е част от всеобхватен и съвместен план от мерки, включващ общините и индустрията за по-нататъшно подобряване на качеството на атмосферния въздух в градовете без забрани за шофиране в контекста на срещата на върха на “Diesel Summit” на 2 август 2017 г.“

 

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >