2020
В един момент броят на производителите, които искаха да се включат в електрическата Формула Е, беше по-голям от местата в шампионата. В последните обаче BMW и Audi в буквалния смисъл „дръпнаха шалтера“ на състезанията на ток. Сезон 2021, с първия световен шампионат, ще бъде последният за BMW. В прессъобщение BMW обоснова оттеглянето, като заявява, че „възможностите за трансфер на технологии по същество са изчерпани“. В бъдеще акцентът ще бъде върху „мащабиране“ на продуктовата гама и серийното производство в световен план“. През 2018 г., в петия сезон на шампионата, BMW влезе във Формула E чрез Andretti. С 24 състезания до момента базираната в Мюнхен компания е спечелила четири победи, четири полпозишъна и девет подиума.
През 2021 г. BMW-Andretti стартира с пилоти германеца Максимилиан Гюнтер и британския „новобранец“ Джейк Денис. Сезонът започва на 16 януари в Чили.
През 2021 г. и четирите германски премиум марки ще бъдат представени във Формула Е за последно – нещо, което никога не се е случвало преди сезон 2019/2020 в повече от 120-годишната история на автомобилния спорт. Освен BMW и Audi, там са и Mercedes и Porsche.
За разлика от Audi (която се преориентира към рали Дакар и най-вероятно към LMDh- проект за 24 часа в Льо Ман), BMW не е обявила нова спортна програма. Прессъобщението може да е индикация, че BMW – подобно на VW – няма да има заводска програма в моторспорта в бъдеще.
Фактът, че Audi и BMW излизат сега, може да се дължи на икономическите последици от пандемията с COVID-19. От друга страна, Формула Е досега не е постигнала статута сред феновете, на който производителите са се надявали.
Но има и добри новини: благодарение на Indian Mahindra Group първи автомобилен производител се ангажира с поколението Gen3 на Формула E от 2022 година. Десетте производителя, участващи понастоящем във Формула E, са Audi, BMW, Porsche, Mercedes и Mahindra, както и Jaguar, Nissan, DS, Penske и Nio.