BMW М850i xDrive Gran Coupé: изсмуква завоите (ТЕСТ)

2704
2021

В Мюнхен считат буквата М за най-мощната в света. Не само защото името на града започва с нея. Моделите BMW, обозначени със същата буква, по традиция съчетават върхово представяне с емоционален дизайн. Многообразието от М-модели е насочено към очакванията на различни целеви групи, които искат да изпитат максимално спортно усещане и в сивото ежедневие, без да правят компромиси с комфорта и функционалността на луксозния си избор. Моделите на BMW с означение М стават все по-популярни и в България, където при продажбата на нови автомобили делът им е вече около 30 процента.

Амбициите на BMW за постигане на изключителна динамика на управлението, завидна пъргавина и оптимален контрол на автомобила започват преди повече от четири десетилетия. През 1972 г. концернът създава дъщерното си дружество BMW Motorsport GmbH, което да се фокусира върху моторните спортове. Част от дейността на компанията е конструирането на супер спортни автомобили за ежедневна употреба по обществените пътища. Така BMW M1 дебютира през 1978-а и полага основите на традиция, която днес се продължава успешно от компанията BMW M GmbH.

Скрит атлет: настройките са съобразени със специалните изисквания при шофиране по състезателна писта

Сред най-луксозните и супер мощни спортни автомобили на баварците несъмнено е легендарната Серия 8. Типичното за M-ките разгръщане на мощността е характерно и за новия V8 агрегат, който е вграден в актуалното BMW M8 Gran Coupé. Дяволският 8-цилиндров двигател с технология M TwinPower Turbo и високооборотна концепция е комбиниран със спортна изпускателна система и 8-степенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic. Пренасянето на мощността до асфалта се осигурява от системата за задвижване на четирите колела M xDrive в синхрон с активния М-диференциал на задната ос. Още в базовата си настройка 4WD системата M xDrive подава повече мощност към задните колела. От менюто Setup може да изберем и режима 4WD Sport, в който към задните колела се насочва още по-голям дял от мощността на двигателя. При деактивирана DSC е на разположение и режимът 2WD, при който мощността се насочва изцяло към задните колела.

Конструкцията и настройките на специфичното за модела окачване и изключително стабилното му свързване с каросерията са съобразени със специалните изисквания при шофиране по състезателна писта, което се усеща най-силно по натоварени с остри завои трасета. Серийното оборудване включва и амортисьори с електронно управление и електромеханично кормилно управление M Servotronic. В специфичното си за М изпълнение новата интегрирана спирачна система позволява активирането на две различни характеристики на педала на спирачката.

Суперлуксозно: особено на втория ред имате усещането, че отпускате върху летящото килимче

За екстравагантното излъчване на M8 Gran Coupé допринасят динамично издълженият силует, мощната област на раменете и индивидуалното оформление на задната част. Големите въздухозаборници, М-хрилете на предните странични панели, аеродинамично оптимизираните външни огледала и другите специфични за М-моделите детайли подчертават техническите възможности на автомобила. Удълженото с 20 см в сравнение с вариантите на модела с две врати междуосие осигурява повече комфорт в задната част. Освен това там има на разположение и трето място за седене, предвидено за по-кратки пътувания.

Чрез Setup бутон на средната конзола имате директен достъп до настройките на двигателя, амортисьорите, кормилното управление, M xDrive и спирачната система. Може да запаметите два индивидуално конфигурирани варианта на M Setup, които след това да бъдат активирани с червените М-бутони на волана. Освен това на средната конзола ще намерите и бутона M Mode, с който управлявате асистиращите системи, индикаторите на арматурното табло и Head-up дисплея. Ексклузивното серийно оборудване на новото BMW M8 Grand Coupé включва адаптивни LED фарове с BMW лазерни светлини, BMW М Head-up дисплей, M спортни седалки, както и асистенти за шофиране и паркиране. Най-новите достижения в областта на управлението и свързаността са на ваше разположение серийно благодарение на професионалния кокпит BMW Live, включващ навигационна система и интелигентен персонален асистент.

Дяволски агрегат: 8-цилиндров двигател с технология M TwinPower Turbo и високооборотна концепция

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател V8 битурбо Обем 4395 см³ Макс. мощност 390 кВт (530 к.с.) при 5500-6000 об./мин Макс. въртящ момент 750 Нм при 1800-4600 об./мин 0-100 км/ч 3,9 сек Макс. скорост 250 км/ч Д/В/Ш 5074/1932/1401 мм Тегло 1995 кг резервоар 68 л Разход (комбиниран) 9,9 л/100 км СО₂ 226 г/км Цена от 241 600 лева

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин