BMW М5: тест на 4х4 срещу задно

0108
2018

Знаете ли какво е хубавото в нашия супертест? Че човек може да го приложи във вече познати автомобили, така че след вече направена дейност по сравненията да навлезе малко по-навътре във фините разлики. А знаете ли какво му е хубавото на новото BMW M5? Че именно точно в такъв аспект си заслужава да му обърнете внимание! М5 няма нужда да демонстрира дали е по-добро – то вече го направи в съревнование с Cadillac CTS-V, Меrcedes-AMG E 63 S и Porsche Panamera Turbo.

Въпросът, който искаме да „разконспирираме” този път, е в много по-голяма степен как М5 постига динамичните си таланти. Все пак време от 1:34,57 на пистата Заксенринг не се постига току-така – особено от подобен седан за дълъг път. Първите ни впечатления ни карат да предположим, че новата М-система за 4х4-задвижване е основният „виновник” за прекрасните постижения. Дали обаче силата на М5 е единствено в предаването на мощност към четирите колела? За да разберем, сравнихме как се представя М-ката в режим 4х4 и на класическото за марката задно. Чарът на последното М5 e, че чисто технически ни позволява да направим точно тази съпоставка!

За целта водачът трябва да заяви съгласието си, като деактивира напълно ESP. Чак тогава на централния дисплей се показва менюто на задвижването, което освен 4WD и 4WD SPORT предлага и 2WD-режим. Налага се само да потвърдите – и всичко се връща постарому! Единствено на кантара 4х4 не може да бъде „пренебрегнато” толкова лесно. Човек трябва да се примири с факта, че кара автомобил с двойно задвижване. Другият вариант е да залегне под колата и да „ампутира” задвижващите компоненти за предната ос – като по този начин ще спести 60 кг и вероятно ще отключи цяла армада от съобщения за грешки на арматурното табло. Ние ви съветваме да си спестите усилията – защото дори с 4х4, новото М5 е с 40 кг по-леко от предшественика си (1890 срещу 1930 кг).

За всичко това хората от М GmBH заслужават аплодисменти – но не само те. Ясно е, че капак от алуминий намалява теглото, както и карбоновият покрив, който досега имаха „правото” да носят единствено М3 и М4. Кормилната система, двигателят и ауспуховата уредба също са с някой и друг грам по-леки. Но всичко това са „трохи” в сравнение с архитектурата на новата Серия 5, която намалява теглото със 100 кг само благодарение на голата каросерия.

Технически данни BMW M5
Тип двигател V8
Свръхпълнене/налягане битурбо/1,7 бара
Разположение отпред надлъжно
Клапани/разпр. валове 4 на цил./4
Работен обем 4395 см³
Диаметър х ход на буталото 89,0 x 88,3 мм
Степен на сгъстяване 10,0:1
кВт (к.с.) при об/мин 441 (600)/5600-6700
Литрова мощност 137 к.с./л
Нм при об/мин 750/1800-5600
Трансмисия 8-степ. автоматична
Задвижване 4х4, задно
Спирачки пр. 400 мм/вентил./пробити
Спирачки з. 380 мм/вентил./пробити
Материал за дисковете карбон-керамика
Размер джанти пр. – з. 9,5 x 20 – 10,5 x 20
Размер гуми пр. – з. 275/35 – 285/35 R 20
Модел гуми Pirelli P Zero
Д/Ш/В 4965/1903/1473 мм
Междуосие 2982 мм
Обем на резервоара 68 л
Обем на багажника 530 л
Базова цена 235 800 лв.
Цена на тестови автомобил 265 100 лв.
Измерени стойности BMW M5
Измерена мощност
измерена мощност 462 кВт (628 к.с.) при 5900 об/мин
измерен въртящ момент 779 Нм при 5330 об/мин
Ускорение (4WD Sport/2WD)
0- 50 км/ч 1,3/1,6 сек
0-100 км/ч 3,1/3,5 сек
0-160 км/ч 6,8/7,2 сек
0-200 км/ч 10,6/11,0 сек
0-250 км/ч 17,7/18,1 сек
0-300 км/ч 33,0/33,8 сек
0-402,34 м (четвърт миля) 11,09/11,42 сек
0-1000 м 20,21/20,50 сек
Макс. скорост 305 км/ч
Време за обиколка (4WD Sport/2WD)
Заксенринг 1:34,57/1:36,91 мин
Еластичност
60-100 км/ч (4. пред.) 2,3 сек
60-100 км/ч (5. пред.) 3,2 сек
80-120 км/ч (5./6. пред.) 3,1/4,2 сек
80-120 км/ч (7./8. пред.) 5,6/10,0 сек
Спирачен път
100-0 км/ч студени 32,8 м
100-0 км/ч топли 30,4 м
200-0 км/ч топли 124,3 м
300-0 км/ч топли 279,1 м
Тегло
Тегло (празен) 1890 кг
Полезен товар 550 кг
Разпределение пр./з. ос 54,5/45,5 %
Относителна мощност 3,2 кг/к.с.

На дългата 2,1 км Заксенринг с изключено 4х4 най-потентната „петица” е по-бавна с 2,34 сек на обиколка. Когато мощност се подава само към задните колела, М5 е почти двойно по-тромаво при доускорението 80-120 км/ч – 5,6 срещу 10 секунди! „Спринтовете” от спряло положение също са по-времеемки, когато 4-те колела не „захапват” асфалта – с до 0,8 сек (0-300 км/ч).

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин