BMW лансират i8 като роудстър

В Лос Анджелис германската компания представя открита версия на своя екологичен "спортист"


30
ное.
2017

Историята на успеха на BMW i8 ще бъде обогатена с още една вдъхновяваща глава. Успоредно с модернизирания вариант на 2+2 местния модел, който от въвеждането си на пазара през 2014 година се превърна в най-продавания Plug-in хибриден спортен автомобил на света, сега на старта застава и новото BMW i8 Роудстър. Откритият двуместен автомобил с мек покрив с електрическо задвижване разширява комбинацията между мобилност с нулеви локални емисии и чистокръвна динамика с новаторско усещане за свобода. То предлага възможност да се движите почти безшумно и без СО2 емисии и по този начин да изживеете чистото удоволствие от радостта от шофирането с отворен гюрук. Новото BMW i8 Роудстър също като новото BMW i8 Купе е базирано на автомобилната архитектура LifeDrive с алуминиево шаси и пътническа клетка от армирана с въглеродни нишки пластмаса (CFRP). Използваната при двата модела, допълнително модернизирана технология BMW eDrive включва високоволтова батерия със значително повишен капацитет и енергийно съдържание, както и електромотор с по-висока максимална мощност. Това води до осезаемо повишаване на динамиката и пробега, както и на относителния дял на чисто електрическите пътувания.

Пропорциите, линиите и оформлението на повърхностите дефинират както BMW i8 Купе, така и BMW i8 Роудстър като спортни автомобили от едно ново поколение. При това BMW i8 Купе изпъква като екстремно спортен 2+2 местен автомобил. BMW i8 Роудстър е олицетворение на свободата на шофирането под открито небе за двама. И двата модела са оборудвани с емблеми с надпис „Coupé“ респективно „Roadster“ на задните колони. Изборът от лакови покрития включва и новите варианти E-Copper metallic и Donington Grey metallic.

BMW i8 Роудстър емоционален дизайн, индивидуален характер

Дизайнът на BMW i8 Роудстър пренася езика на формите на BMW i върху една нова автомобилна концепция и поставя индивидуални акценти за елегантност и емоции. Текстилният гюрук с оптимизирано тегло и визуална лекота доминира в профил, като допълнително подчертава усещането за много нисък до пътя център на тежестта на автомобила. Освен това в профил много ярко се откроява динамичната клиновидна форма на двуместния автомобил.

След отваряне широкият мек покрив на BMW i8 Роудстър се скрива напълно в задната част на автомобила. Уникалният механизъм позволява компактното сгъване на гюрука и вертикалното му прибиране. По този начин зад седалките се образува допълнително място за багаж с вместимост около 100 литра. Отварянето и затварянето на мекия покрив отнема по 15 секунди благодарение на напълно електрическото и поради това особено тихо задвижване, което може да бъде активирано и по време на движение със скорост до 50 км/ч. При отваряне на покрива задното стъкло се издига в по-висока с около 30 мм комфортна позиция и може да служи като ветробран.

Иновативната олекотена конструкция намалява специфичното за роудстъра допълнително тегло  

Типичната за автомобилите BMW i олекотена конструкция е пренесена прецизно и върху специфичните за един роудстър изисквания. Откритият автомобил с две места се оборудва с „крилати“ врати без рамки с нова концепция от карбонов композит (CFRP) с външни панели от алуминий. Рамката на предното стъкло също е изработена изцяло от CFRP. Изключително здравият високотехнологичен материал предлага идеалните предпоставки за екстремна здравина, която осигурява максимална защита на пътниците дори и при преобръщане.

От CFRP са изработени и страничните прагове, които се отличават с особено голямо сечение. Най-високата здравина на каросерията се осигурява и от допълнителните подсилвания в областта на предното и задното окачване. Собственото тегло на новото BMW i8 Роудстър е 1 595 кг. Това означава, че свързаното с концепцията увеличение на теглото спрямо Купето е само около 60 кг., което е необичайно ниска стойност за открит модел.

Оптимизирана технология BMW eDrive: по-висока мощност, по-голям пробег, по-интензивно изживяване при електрическо шофиране

Последователно модернизираната технология BMW eDrive и оптимизираната стратегия на работа на интелигентното управление на енергията позволяват значително увеличение на дела на ситуации при шофиране, в които задвижването се осигурява от електромотора. Това подчертава насоченият към бъдещето характер на новото BMW i8 Купе позволява в новото BMW i8 Роудстър в максимална степен да се насладите на безшумна мобилност при нулеви локални емисии под открито небе. Основата на още по-интензивното електрическо изживяване при шофиране се осигурява от новия вариант на разработената за BMW i8 литиево-йонна батерия. Тя е разположена по средата в дъното на автомобила и разполага с увеличен от 20 до 34 Ah капацитет на акумулаторните клетки и повишено от 7,1 до 11,6 кВтч бруто енергийно съдържание (нето енергийно съдържания: 9,4 кВтч). По този начин на разположение на електромотора има допълнителна енергия. Конструкцията на клетките позволява повишаване на максималната мощност с 9 кВт/12 к.с. до 105 кВт/143 к.с. По този начин спонтанните ускорения при чисто електрическо задвижване стават още по-динамични. В стандартен режим на шофиране след потегляне новото BMW i8 Купе и новото BMW i8 Роудстър могат да се движат само с електромотора при скорост до 105 км/ч . Преди тази скорост при BMW i8 бе 70 км/ч. Двигателят с вътрешно горене се активира едва при по-висока скорост респективно при много по-високо натоварване, а при спокоен стил на шофиране се изключва значително по-често. При натискане на бутона eDrive двата модела могат да достигнат скорост от 120 км/ч с чисто електрическо задвижване. Електрическият пробег при тестовия цикъл NEDC на новото BMW i8 Купе е увеличен до 55 километра*, а новото BMW i8 Роудстър може да измине 53 километра*.

Двигател с вътрешно горене с оптимизирани емисии  

Двигателят с вътрешно горене на новото BMW i8 Купе и новото BMW i8 Роудстър също е допълнително оптимизиран. Трицилиндровият двигател с работен обем 1,5 литра развива максимална мощност от 170 кВт/231 к.с. и максимален въртящ момент от 320 Нм. При това звукът му е още по-спортен. За намаляването на емисиите вече допринася и филтър за фини прахови частици. Генерираната съвместно от електромотора и двигателя с вътрешно горене системна мощност вече е 275 кВт/374 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч на новото BMW i8 Купе отнема 4,4 секунди, а на новото BMW i8 Роудстър – 4,6 секунди. Максималната скорост и на двата модела е електронно ограничена до 250 км/ч. Измереният при тестовия цикъл на ЕС за Plug-in хибридни автомобили среден разход на гориво е 1,9 л/ 100 км* за BMW i8 Купе и 2,1 л/100 км* за BMW i8 Роудстър, включително 14,0 кВтч респективно 14,5 кВтч електроенергия на 100 км*. СО2 емисиите от горивото са 42 г/ км* за BMW i8 Купе и 46 г/ км* за BMW i8 Роудстър.

*Данните за разхода на гориво, CO2 емисиите, разхода на електроенергия и пробега са измерени по актуалната версия на предписания метод на измерване VO (EU) 2007/715. Цифрите се отнасят за превозно средство с базова конфигурация в Германия.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Метална „шапка” за MX-5

23
мар.
2016

Mazda ще покаже на автосалона в Ню Йорк MX-5 RF. Роудстър легендата е оборудвана със сгъваем твърд покрив и се опитва да прилича на Porsche 911 Targa.

Card image cap
Фейслифт за GT 86

17
мар.
2016

На изложението в Ню Йорк Toyota ще покаже освежената GT 86. Тя ще бъде опонент на Subaru BRZ. Запознайте се с най-важните промени при спортното купе

Card image cap

В последния брой:

Архив >