2023
BMW Group прави поредната важна стъпка към производството на електрически автомобили в САЩ: вчера в Удръф, Южна Каролина, бе направена първата копка на новия монтажен завод за високоволтови батерии. В бъдещият завод на BMW Group в Удръф ще се произвеждат батерии от шесто поколение, които ще се използват в разположеният наблизо завод в Спартанбърг за напълно електрически автомобили. По този начин BMW Group създава над 300 работни места.
„Ние ще направим BMW Group електрическа. Нашата нова производствена мощност за сглобяване на високоволтови батерии в Удръф играе важна роля за електрическата мобилност в САЩ“, казва Илка Хорстмайер, член на борда на директорите на BMW AG, персонал и недвижими имоти, директор по работната сила. „Благодарение на завода в Удръф ние разширяваме нашето присъствие в щата Южна Каролина. В нашия център за обучение в завода в Спартанбърг ще подготвим нашите 11 000 цлужители за бъдещето. Така поемаме отговорност като надежден работодател и в същото време предлагаме перспективни работни места.“
„Днешната първа копка е началото на нова ера за завода на BMW Group в Спартанбърг. Скоро тук ще се произвеждат напълно електрически BMW X модели за целия свят“, казва Робърт Енгълхорн, президент и директор на BMW Manufacturing Co., LLC в Спартанбърг. „Пътят към бъдещето започва в Южна Каролина. По отношение на устойчивостта, гъвкавостта и дигитализацията заводът в Удръф ще е на най-актуалното ниво“.
Всеобхватни инвестиции в завода в Спартанбърг
През октомври миналата година компанията обяви инвестиции от 1,7 млрд. долара в САЩ; 1 млрд. долара за подготовка на завода в Спартанбърг за производство на изцяло електрически превозни средства и 700 млн. долара за изграждане на нова база за сглобяване на високоволтови батерии. Заводът на BMW Group в Удръф ще обхваща около 100 хектара и ще се състои от технологична сграда с прилежащи постройки, енергийна централа, фирмен кетъринг и пожарна.
Local for local: кратки пътища между сглобяването на батерии и автомобилното производство
„Ние последователно развиваме трансформацията към електрическа мобилност“, казва Маркус Фалбомер, ръководител на производството на батерии при BMW AG. „Решаващ фактор за това са изключително модерните производствени мощности за високоволтови батерии.“ При разширяването на мрежата от производствени мощности компанията следва принципа local for local: „Тясната връзка между производството на батерии и автомобилното производство е част от нашата стратегия“, обясни Фалбомер. Следвайки принципа „local for local“, заводът на BMW Group в Удръф ще получава батерийните клетки за своите електромобили от производителя AESC, който в момента е разположен във Флорънс, Южна Каролина. С капацитета от 30 ГВч в бъдеще там ще бъдат произвеждани иновативните кръгли литиево-йонни акумулаторни клетки, които са разработени специално за шестото поколение на технологията BMW eDrive. Новият формат на акумулаторните клетки ще има над 20% по-висока енергийна плътност. Скоростта на зареждане и пробегът ще се увеличат с до 30 %. BMW Group поставя специален акцент върху възможно най-ниските емисии на CO2 и потребление на ресурси във веригата за доставки. За производството на акумулаторни клетки производителите ще използват кобалт, литий и никел, който частично е добит от вторични материали, тоест не от новодобити, а вече намиращи се в кръговрата суровини. Заедно със задължението да използва само екологично електричество от възобновяеми енергийни източници за производството на акумулаторни клетки, BMW Group ще намали CO2 отпечатъка при производството на акумулаторни клетки с до 60 % в сравнение със сегашното поколение.
Високи екологични стандарти : свързване на CO 2 при бъркането на бетон
Като поредна BMW iFACTORY заводът на BMW Group в Удръф ще отговаря на най-високите екологични стандарти. Той ще работи без фосилни горива и ще се захранва със 100% зелена електроенергия. BMW Group си постави за цел да намали емисиите на CO2 в своята глобална производствена мрежа с 80 % до 2030 г. в сравнение с 2019 г. Покривите на завода се подготвят за монтаж на фотоволтаични системи. Интелигентното LED осветление с детектори за движение и ефективна стратегия за затъмняване намаляват консумацията на енергия и светлинните емисии до минимум. По принцип сглобяването на високоволтовата батерия не изисква вода. Дъждовната вода се събира и използва за цели извън сглобяването. При изграждането на завода BMW Group използва иновативна технология, която инжектира CO2 в пресния бетон по време на процеса на смесване. Това свързва трайно CO2 на молекулярно ниво и повишава здравината на бетона.