BMW дърпа шалтера на i3

0302
2022

Електрическият пионер BMW i3 дебютира преди цели девет години и скоро компанията от Мюнхен ще преустанови производството на стилния малък модел. Това ще стане в края на юни, когато от конвейера на завода в Лайпциг ще спрат да слизат i3-ки, ставя ясно от изказване на говорителка на концерна. От септември 2013 BMW продаде около четвърт милион i3-ки, а екземпляр от модела е в гаража на AUTO BILD за продължителен тест – като вече е навъртял 130 000 км.

В първите години от пускането на i3 търсенето на модела беше слабичко – защото BMW просто изпревари времето си. И така BMW използва собствената си услуга за споделени автомобили DriveNow, за да популяризира модела, който с времето започна да бъде срещан все по-често по пътищата на Германия. i3-ките влязоха дори във флотилиите за споделена мобилност в България. И в крайна сметка, търсенето се вдигна: в средата на януари т.г. от Мюнхен се похвалиха: „BMW i3, единственият в света електрически премиум модел в компактния сегмент, успял да реализира ръст в деветата си година на производство – с 28 216 продажби е регистрирано увеличение от 5,4 процента спрямо предходната година.“

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА BMW I3 НА СТАРО

Историята на BMW i3

BMW лансира i3 през 2013 г. – с идеята да проучи потенциала за продажби на компактен електрически модел. Първо беше пуснато i3 60 Ah (22 кВтч). През 2016 г. за първи път беше поставена по-голяма батерия – за версията 94 Ah (33,2 кВтч). С лансирането на 120 Ah (42,2 кВтч) през 2018 г. пробегът беше увеличен до 310 километра, като в същото време отпадна версията с 650-кубиков мотоциклетен двигател в ролята на Range Extender. Голямата батерия позволяваше без проблем във всекидневието да „покривате“ по 260 км.

Вътрешна конкуренция

Компактният i3 все е изправен пред все по-голяма вътрешна конкуренция: електрическият Mini Cooper SE от завода в Оксфорд (Великобритания) вече е на пазара, а BMW iX1 ще се прави в Регенсбург (Германия) и ще се появи в края на годината. Освен това BMW иска скоро да започне производството на новото Mini Countryman в Лайпциг, което също ще има електрическа версия.

BMW продължава ударно електрификацията на автомобилите си

BMW ще пусне много други електрифицирани модели през следващите години. До 2023 г. базираната в Мюнхен компания иска да предлага поне по един изцяло електрически модел в 90 процента от актуалните пазарни сегменти, а до 2030 г. поне половината от моделите на BMW, продавани по света, трябва да бъдат електрически. За тази цел са планирани нова архитектура, предназначена за електромобили, както и нови задвижвания и нови батерии.

В основата на този план е SUV-ът iX. BMW i4 ще бъде Серия 3 с електрическо задвижване и модифицирана каросерия. BMW иска да представи електрифицираната Серия 7 – i7, още през 2022 г. През 2023 г. ще бъдат пуснати i5, базирана на Серия 5, както и iX5, базиран на X5, а през 2024 г. ще се появи iM5.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин