BMW дава пълна газ с M2 (тест)

0304
2023

Това е третото и вероятно последно поколение на BMW M2. Тествахме го!

От M GmbH се развихрят за последен път с BMW M2 – няма да има следващо поколение на продадения 60.000 пъти модел. Дължи се най-вече на моторизацията. Редовият 6-цилиндров двигател става политически некоректен.

6-цилиндровият мотор в BMW M2: ревящ и мощен пакет

На външен вид уличният спортист M2 е смесица между широка каросерия от 70-те години и притежаващ голям пърформънс спортен автомобил. Тоест кошмар за тунинг-фирмите. Със своите 460 к.с. (с 90 к.с. повече от при предшественика), които 3,0-литровият редови 6-цилиндров мотор предоставя редом с максималния въртящ момент от 550 Нм, M2 е ревящ и мощен пакет. 

За 4,1 секунди спринтирате до темпо 100, а за 13,5 – до 200, максималната скорост е 250 км/ч.

Ако от опциите изберете Drivers Package, то ще можете да вдигнете 285 км/ч. Задвижването и окачването на големите модели М3 и М4 са адаптирани за M2. Това дава плюсове за дължината, широчината и следата, но също и за междуосието. Това не се отразява негатично на динамиката на M2.

Сега M диференциалът на задната ос е част от серийното оборудване – блокажът му осигурява безстепенно и гъвкаво изравняване на оборотите между задните колела и може да блокира дори до 100 процента.

По време на теста впечатление ни направи, колко стабилно е M2 в завоите и какво доверие се изгражда между човек и машина.  Серийната трансмисия е автоматична, а срещу доплащане от 1000 лв. водачът може да превключва предавките сам. Ние обаче не ви препоръчваме последното.

Механичната скоростна кутия работи доста добре, превключва бързо предавките, но е далеч от прецизността на едно Porsche 718. Освен това с време 4,3 секунди пилотът губи 0,2 секунди до темпо 100 спрямо автоматичната трансмисия. А до темпо 200 км/ч са дори 0,8 секунди.

Препоръчителни в M2 са карбоновите седалки тип корито. Не само, защото са с 10,8 килограма по-леки от серийните, но и затова, че водачът се чувства доста по-добре интегриран в автомобила, притежава по-добра странична опора, както и по-интензивна връзка с M2. Карбоновите седалки се регулират електрически, отопляеми са и въпреки тънката си тапицерия предлагат изненадващо добър комфорт на дълъг път.

Съставеният от M GmbH с много любов и ориентиран към спорта общ пакет на новото M2 си има своята цена. 145.500 лв. струва вариантът с автоматична трансмисия, а 146.500 лв. – този с механични скорости, Това са доста пари. Но с оглед на това, че става дума за последния от своя вид, това все пак е добра инвестиция. Тъй като следващото M ще се движи изцяло на ток – от M GmbH вече обещаха това.

ИЗВОД

Холгер Прайс

Хората от M GmbH са успели да направят третото и последно поколение на BMW M2 доста успешно. На външен вид автомобилът е кошмарът на тунинг-фирмите, а по отношение на техниката на задвижване уличният спортист не оставя неизпълнени желания. Никога досега M2 не е давало толкова сигурно усещане и такава добра връзка между водач и машина.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв