BMW готви „тройка“ на ток


19
окт.
2021

BMW иска да възроди „Новия клас” (Neue Klasse). За разлика от 60-те години на миналия век, когато марката представи под това име първия си автомобил от среден клас, този път това не става въпрос за отделен модел, а за платформа. Тя трябва да се превърне в база за ново поколение електромобили и от 2025 г. да бъде използвана за изцяло електрическа алтернатива на Серия 3 и X3. Това разкри шефът на BMW Оливер Ципсе в интервю за „Car Magazine“. Новата архитектура трябва да позволи употребата на предно, задно и двойно задвижване. Новите батерии трябва да осигурят по-голям пробег, да се зареждат по-бързо и в същото време да съдържат по-малко редкоземни елементи.

Но Ципсе отбеляза, че „Новият клас” може да бъде платформа и за автомобили на двигател с вътрешно горене. Това се вписва в стратегията, тъй като BMW, за разлика от други производители, не е упоменала срок за спиране на моделите с двигател на вътрешно горене; хората от Мюнхен искат да предложат възможно най-голям избор на своите клиенти, когато става въпрос за системи за задвижващи агрегати. В момента проектът носи името NK1. Шефът на BMW все още не разкрива дали моделът зад това означение ще замени BMW Серия 3. Актуалното поколение на модела – G20, което се продава от 2019 г., трябва да бъде подложено на фейслифт през 2022 г. на модела би съвпаднало с планираното представяне на NK1.

Електрическото BMW Серия 3 може да се продава като i3

Оливер Ципсе също знае това – шефът на BMW не изключва възможността за известно време двата модела да бъдат произвеждани паралелно. Вероятно моделът, базиран на „Новия клас”, ще бъде продаван като i3, докато версията на ДВГ първоначално ще продължи да използва архитектурата CLAR и по-късно ще бъде „пренесена“ върху новата платформа. Все още почти няма информация относно дизайна. Според „Autocar“ централният тунел щял да отпадне. А за повече пространство в купето, A-колоната трябва да бъде изместена по-напред, а междуосието да се увеличи. Освен това се очакват по-къси надвеси отпред и отзад.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин