2020
BMW смята да залага още дълги години на двигателите с вътрешно горене, но все пак някои агрегати ще бъдат зачеркнати. Сред тях например е V12 с работен обем от 6,6 литра!
Добри и лоши новини при BMW! Производителят ще продължава да залага на двигатели с вътрешно горене още 30 години, но същевременно с това ще бъдат спрени някои мощни моторизации като V12.
V12 с работен обем от 6,6 литра ще бъде спрян
Шефът на отдела за разработка на баварците Клаус Фрьолих издаде интересна информация относно бъдещите моторизации. Амбициозната цел: до 2030 г. между 20 и 30 процента от всички нови модели на BMW ще бъдат електрифицирани. Заради постоянно променящите се законови изисквания, BMW ще ъпдейтва и променя двигателите с вътрешно горене. Това ще струва много пари, затова хората от Мюнхен ще съкратят гамата от двигатели през следващите години. Очаква се да отпаднат дизеловите 1,5-литров 3-цилиндров (например в Mini One D) и 6-цилиндровият Quadtrubo (например в M550d), съобщи Фрьолих. Внушителният двигател V12 с 6,6 литра работен обем и 585 к.с. (в момента в M760Li), ще бъде запазен само до края на моделния цикъл през 2023 г.
Ще бъде ли заменен V8 от Plug-in-хибридно задвижване?
Фрьолих обаче обнадеждава и феновете с бензин в кръвта: „Нашите 4- и 6-цилиндрови дизелови агрегати ще се предлагат поне още 20 години, а бензиновите двигатели – поне още 30 години!“ Остава само въпросът за V8, който в момента се използва от няколко модела на M GmbH. Според Фрьолих V8 не е много в крак с времето, затова BMW работят по 6-цилиндров Plug-in-хибрид с 600 к.с. и впечатляващ максимален въртящ момент!