2024
M5 Touring се завръща! Като V8 plug-in хибрид с над 700 к.с., той е третото комби в луксозния клас модел. AUTO BILD разполага с информацията!
Какво е общото между моделите BMW със кодове E34 и E61? Точно така, и двата принадлежат към серия 5 и се предлагат и като спортно комби M5 Touring. Сега G91 се присъединява към групата на спортните луксозни комбита от BMW.
И подобно на седана M5, спортното комби също нараства на ширина в сравнение с нормалната Серия 5 – със 7,5 сантиметра отпред, с 4 отзад. За да запълнят огромните арки на колелата, са монтирани 20-цолови джанти на предната ос и 21-инчови джанти на задната.
Без карбонов покрив за M5 Touring
Нов дизайн на предната броня с трапецовидни рамки придава на M5 Touring още по-мускулест вид, докато вертикалните въздушни завеси визуално разширяват предницата. Двойната бъбрековидна решетка може да бъде осветена при желание. Отзад комбито има внушителен заден дифузьор и – както подобава на М автомобил – ауспухова система с четири крайни тръби.
За разлика от седана, Touring няма да има карбонов покрив. Като опция може да се поръча панорамен покрив за повече светлина в интериора. Предлагат се и нови цветове – включително боята „Isle of Man Green“, позната ни от M3. Между другото, нашият фотомодел е боядисан в цвят „Frozen Deep Grey Metallic“. Вече не можете да усетите много от войнствения вид в интериора. Настаняваме се на стандартните и доста удобни спортни седалки. Черно-червената тапицерия е една от четирите опции. Инфотейнмънтът-системата с операционна система OS 8.5 вече ни е позната от обикновената серия 5.
По-малко пространство в багажника от нормалната Серия 5 Touring
Но както всички знаем, комбитата се свързват най-вече с пространство – при възможност по-голямо. При 500 литра (максимум 1630 литра) обаче в багажника се побират точно 70 литра по-малко, отколкото в нормалната серия 5 Touring. Батерията и задвижващата технология просто се нуждаят от своето място.
Говорейки за шофиране: още от седана знаем какво чудовище се крие под каросерията на M5 Touring. Разбира се, комбито получава и Plug-in хибрид с 4,4-литров V8 битурбо плюс електромотор в трансмисията. В комбинация с повишена компресия (10,5 вместо 10,0:1), двигателят с вътрешно горене осигурява лъвския дял от мощността, но при 585 к.с. той разполага с по-малко от преди в M5 Competition (625 к.с.). Заедно с електрическия мотор все пак имаме системна мощност до 727 к.с. и максимален 1000 Нм въртящ момент.
Преглед на техническите данни:
Двигател: V8 битурбо + електромотор
Работен обем: 4395 cм³
Системна мощност: 535 кВт. (727 к.с.)
Системен максимален въртящ момент: 1000 Нм
Двойно задвижване/8-степ. авт. трансмисия
0-100 км/ч: 3,6 сек
Максимална скорост: 250/305 км/ч (140 км/ч електрически)
Собствено тегло: 2475 кг
Въпреки официалното собствено тегло от 2,5 тона, „баварецът” спринтира до 100 км/ч за впечатляващите 3,6 секунди, само с една десета по-бавно от седана. Ускорението до 200 км/ч отнема 11,1 секунди (на седана са необходими 10,9 секунди). При 250 км/ч скоростта е ограничена електронно, но с опционалния M Drivers Package максималната скорост може да бъде вдигната на 305 км/ч.
С новото поколение към M5 се добавят и много нови технологии – то не само тежи много, но и струва съответно много: новото M5 Touring ще се предлага на цена от почти 300 000 лв.
ИЗВОД
Най-накрая още един M5 Touring – и то какъв. Външността е невероятна, погледът към техническите данни е обещаващ. Най-големият недостатък вероятно е огромното собствено тегло, но се надяваме, че с достатъчно мощност на това може да се противодейства.


