BMW връща „новия клас“ с електрическата Серия 3

2903
2022

BMW смята от 2025 г. да пусне на пазара електромобил с размерите на Серия 3. В тази връзка отново се появява наименованието „нов клас“. Изтекоха нови снимки!

Дали това тук е новото BMW i3? На канала в Instagram „leaktveak“ се появи снимка на електрическата Серия 3, направена може би на покрива сградата на BMW в Мюнхен. Сивото i3 е стар познайник  – неотдавна колата се появи във Facebook-групата „CarSpyPhotos.net“. още тогава моделът направи впечатление с надписите и „бъбреците” си, а в полза на монтаж на Photoshop говореха обикновените дръжки. Новата снимка потвърждава впечатлението, че тук действително става дума за сериен модел. Въпросът е обаче, как така серийният вариант на наследника на i3 е вече готов?

Неотдавна шефът на BMW Оливер Ципзе сподели в интервю, че BMW възраждат „новия клас”. За разлика от през 60-те години, когато под това наименование марката пусна автомобил от среден клас, този път не се касае за конкретен модел, а за платформа. Тя ще стане база за новите електромобили на марката и от 2025 г. ще бъде изцяло електрическа алтернатива на Серия 3 и X3. Новата платформа ще дава възможност за предно,. Задно и двойно задвижване. Нови батерии ще осигуряват по-голям пробег, ще могат да се зареждат по-бързо.

Ципзе обаче заяви, че новият клас може да послужи и като платформа за модели с двигатели с вътрешно горене. Това подхожда на стратегията, тъй като BMW  – за разлика от други производители на автомобили – не си е поставил  финална цел за прекратяване на производството на двигатели с вътрешно горене; хората от Мюнхен искат да предлагат възможно най-богат избор по отношение на задвижването. В момента проектът се разработва под името NK1. Дали той ще замени BMW Серия 3 не бе споменато от шефа на BMW. При актуалното поколение G20, което е на пазара от 2019 г., тази година ще се появи фейслифт. Новото поколение трябва да излезе по времето на планираното представяне на NK1.

Електрическото BMW Серия 3 може да се продава като i3

Това е известно и на Оливер Ципзе – шефът на BMW не изключва за известен период да бъдат произвеждани и двата модела. Може би базираният на „новия клас” модел ще се продава като i3, а версията с двигател с вътрешно горене ще продължи да е базирана на платформата CLAR, а на по-късен етап ще я смени. Относно дизайна засега няма конкретна информация. Възможно е средният тунел във вътрешното пространство да отпадне. За повече място в интериора предната колона ще бъде преместена напред, а междуосието ще бъде увеличено. Освен това се очакват по-къси предни и задни надвеси на каросерията.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин