Black Chili Driving Experience: четири деня в Рая с Continental


4
сеп.
2019

V-образен „осмак“, редови „шестак“, боксер, електрическо задвижване, 5 цилиндъра, V6 с две турбини… Боже, какъв върховен микс! Но какво е общото между всички участници в този прекрасен „буламач“, съставен от модели на Ford, BMW, Porsche, Jaguar, Audi и Mercedes? Ако си мислите, че всички те са попълненията в гаража на някоя суперзвезда, грешите. Това, което обединява тези машини, е… техният производител. Или поне производителят на голяма част от компонентите им – Continental. Доставчици като него по традиция създават около 80% от частите в даден автомобил – а автомобилният производител е като кошер, който събира пчеличките – както пише Артър Хейли в романа си „Колела“. Германският гигант далеч не е компетентен единствено в производството на гуми от всякакъв калибър – от велосипедни до „камионджийски“.

С това BMW M240i xDrive албанските участници успяха да постигнат разход от… 28 л на 100 км!

Но вместо да се ровим в портфолиото с продукти, се мятаме на първия автомобил в Black Chili Driving Experience – BMW M240i xDrive. Няма как – по серпентините над Ница на няколко пъти провокираме кабриолета да загуби сцепление: и лампата на системата Dynamic Stability Control – също продукт на Conti – веднага започва да мига укорително. Трябва да внимаваме – така и така сме подписали документ за 7000 евро самоучастие в случай на евентуална щета, а собственикът на участващите в събитието 12 спортни автомобила – Ману, е поставил видеорегистратори във всяка от колите по изискване на застрахователите. Мъжът е като затворнически надзирател – строг, но справедлив. A и от Continental следват своята дългосрочна стратегия Vision Zero за постигане на нулев брой загинали и ранени при ПТП-та. Затова и гостите на събитието – избрани на случаен принцип късметлии от различни точки на Европа, постоянно биват следени посредством GPS как шофират развиващите средно по 300-400 конски сили машини. В интерес на истината обаче, порицания нямаше – въпреки че всички „настъпваха“ стабилно газта.

Българските късметлии: Ангел и Радослав са хора с бензин в кръвта, които се насладиха в максимална степен на завоите и автомобилите

Време е да направим крачка към бъдещето: тихият като призрак Jaguar I-Pace е впечатляващ, но честно казано, доста от очарованието на достойните за рали отсечки планински пътища се губи, когато го няма истинският рев на ДВГ, отекващ като ехо – без значение дали става дума за осемте „гърла“ на Ford Mustang или за петте при Audi RS3. Съвсем очаквано, изисканият „британец“, най-обемистият от всички, е най-тромав по завоите – въпреки че заради разположените в пода батерии другите SUV-ове биха му завидяли за пътното поведение! Благодарение на въздушното си окачване, разработка на Continental, i-Pace е най-нежен към пътниците си по отношение на возията, а след дългото спускане дори ни позволява да докоснем спирачните му дискове, чиято температура е съвсем ниска благодарение на системата за регенерация на енергията, която „убива“ скоростта без да се налага да натискате десния педал.

„Обутите“ в 22-цолови Conti PremiumContact 6 Jaguar i-Pace бяха автомобилите с най-големи колела на събитието – и единствените, при които можеш да си позволиш да пипнеш дисковете след спускане

Време е да се прехвърлим към нещо по-традиционно: ултра хотхеч в лицето на Audi RS3 с 450 конски сили! „Защо тази кола трябва да бъде толкова „твърда“?“, недоволства 11-кратният рали шампион на Хърватия Юрай Себалж, с когото „споделяме“ кокпита. Моделът от Инголщат звучи пленително, но зверски „издевателства“ над своите гуми ContiSportContact 5 P RO2 (последните символи в означението свидетелстват, че гумите са одобрени за оригинално вграждане от Audi).

Два автомобила от два свята: колкото и да ни допадна i-Pace, звукът на мощен двигател като „петака“ на RS3 ни липсваше, докато шофирахме електрическия SUV в планините

Който иска да се наслади максимално на пътищата по Лазурния бряг без да губи усещането за динамика, ще оцени най-високо „звездата“ сред шестте модела на наше разположение – Mercedes-Benz C43 AMG. Със своя V6 Biturbo двигател Benz-ът се радва на достолепна тяга, гарнирана с финес и комфорт, какъвто нито един друг от кабриолетите не може да осигури при свален покрив. Не на последно място и благодарение на „въздушния шал“ за затопляне на врата посредством специални въздуховоди при подглавниците. Домакините на събитието насочват вниманието ни към гумите посредством жълти „маркери“ на калниците – и накрая в означението на ContiSportContact 5 P откриваме инициалите МО, свидетелстващи за одобрението на Mercedes.

Пътищата по Лазурния бряг бяха изпълнени с множество мотоциклетисти – а Boxster ни допадна най-много с поведението си по завоите

След нежния Benz идва време за нещо по-грубо: Mustang V8 е класически представител на американската школа, както свидетелства най-дългият преден капак. Сърдият рев на 5-литровата машина сякаш е заявление, че на този мощен Ford не му пука за тревогите на псевдоеколозите и за еуфорията около електромобилите. Той е тук и сега. Но какво ли е нещото, което свързва Mustang и Porsche Boxster? Не, не говорим за гумите – но познахте: и в двата случая те са продукт на Conti.

Лъха на тестостерон: 8-цилиндровият Mustang беше най-гръмогласен

Същата компания обаче е направила и… дюзите за миене на стъклата при „сърдития“ янки и ултрапъргавото Porsche. И не, по никакъв начин не се притесняваме от факта, че централно разположеният боксер при германския модел „изважда“ 300 конски сили само от 4 цилиндъра. Перфектният баланс обаче е „жокерът“, който прави лекото и компактно Porsche автомобила, доставящ най-голямо удоволствие по серпентините. А и боксерът зад гърба ви гали слуха ви, „вършейки“ по целия оборотен диапазон.

Винаги внимавайте за колоездачите! В Black Chili Driving Experience сигурността е на първо място

Извод

Black Chili Driving Experience е събитие, заради което Continental заслужава адмирации. Тъй като никъде другаде крайни клиенти не могат да получат възможността да карат такъв атрактивен „букет“ от спортни автомобили на райско кътче като Лазурния бряг.

Редакторът Димитър Пешев прекара няколко дни като навигатор на 11-кратния рали шампион на Хърватия Юрай Себалж, който помни много красиви битки с нашите асове Димитър Илиев и Крум Дончев

Още по темата

Card image cap
Твърд, шумен и горещ – огненият звяр Lamborghini Centenario

12
окт.
2016

770 к.с., 2,8 секунди от 0 до 100 км/ч, максимална скорост 350 км/ч – така Lamborghini Centenario ще отпразнува 100-годишния рожден ден на основателя на фирмата

Card image cap
Клубът на супербързите: SRT Viper

5
авг.
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap
Две BMW-та с по 1 цилиндър: малкото щастие

17
апр.
2017

Отдавна модел на BMW не е бил толкова малък, изгоден и икономичен: новият G 310 R иска да завладее градовете и нови клиенти. Точно както и преди 60 години чудото на паркирането Isetta

Card image cap
Jeep 75th Salute среща своя първообраз

13
апр.
2017

Първият Jeep е разработен през 1940 г., за да вземе участие във Втората световна война. Сега моделът е възроден. При това остава с мирни намерения

Card image cap

В последния брой:

Архив >