Битурбо V8, 537 к.с., задно задвижване и перфектно разпределение на масата в съотношение 50:50 между предна и задна ос – само след споменаването на тези характеристики по лицата на феновете на спортните автомобили избива пот. Но… 2739 кг общо тегло – какво за Бога е това? Още докато Валтер Оуен Бентли (1888-1971) е жив, много хора са му казвали, че правел най-бързите тежкотоварни автомобили на света. Но колко бърз е Mulsanne Speed в действителност?
Дори с тежащата 2,7 т каросерия мощният V8 се справя като с перце
Надлъжна динамика: Ако имате добро усещане за скоростта, веднага ще разберете колко бърза е тази лимузина. Под натиска на бруталните 1100 Нм, налични още при 1750 об/мин, повърхностният слой на задните гуми изчезва в пушек. Ако човек намери сцепление, ръмжащият V8 изстрелва колоса за 5 секунди от 0 до 100 км/ч, а времето за достигане на 200 км/ч е едва 17,4 сек.
Напречна динамика: С локомотив човек не може да стане майстор на слалома. Индиректното и синтетично кормилно управление не е идеалното средство за рязка смяна на посоката, а граничната зона се усеща лесно със зверско недозавиване. Пътното поведение обаче е сигурно, а дългата 5,60 м лимузина се чувства значително по-лека, отколкото е в действителност. Изкуството на английското „препускане” се крие в това да превърнеш поредиците от завои в права.
При Mulsanne нищо не напомня за серийното производство
Емоция: От 1988 г. Bentley е част от концерна VW, но за щастие английската марка успя да запази индивидуализма си през всичките тези години. При Mulsanne нищо не напомня за серийното производство. Например скалите на инструментите по арматурното табло, които започват горе вдясно вместо долу вляво, като своеобразно признание за индивидуалност, допълнено от приятно ухаещата дебела кожа, дървените елементи и масивните метални детайли. Подобно на Mercedes-Benz и Rolls-Royce, и Bentley следва традицията с поставянето на емблема над радиаторната решетка – елемент, който остава винаги е в зрителното поле на шофьора. При удар с пешеходец т.нар.Flying B, закрепено на пружина, автоматично се скрива, за да не причини евентуални травми.
Всекидневно шофиране: Mulsanne се препоръчва не за шофиране в града, а по-скоро за бързо преодоляване на дистанцията между два града. Те могат да бъдат дори Мюнхен и Ница – огромните резерви от мощност, возията като на летящо килимче (дължаща се на окачването, което „планира” настройките си) и невероятната атмосфера в кокпита превръщат колата в произведение на изкуството. Още по-приятно обаче е да отидете в някой евтин магазин – и да гледате учудените физиономии на останалите посетители.
Съотношение цена/качество: Би било глупаво в този случай да дискутираме съотношението цена-качество. Rolls-Royce Ghost с дълго междуосие (571 к.с.) струва с 20 000 лв. повече, но Phantom (460 к.с.) значително над 800 000 лв. На фона на тези предложения Mercedes-Maybach 600 V12 (530 к.с.) изглежда направо като нискобюджетен автомобил с цената си от „само” 370 000 лв. За мултимилионерите обаче табелките с цените нямат значение – защото най-богатите избират това, което най-много харесват.
Технически данни
Двигател V8, Biturbo, oтпред надл. Работен обем 6750 куб. см Макс. мощност 395 кВт (537 к.с.) при 4200 об/мин Литрова мощност 80 к.с./л Макс. въртящ момент 1100 Нм при 1750 об/мин Задвижване задно Трансмисия 8-степ. автоматична Спирачки отпред дискови, 400 мм, вентилирани/задни 370 мм, вентилирани Размер гуми 265/40 R 21 Д/Ш/В 5575/1926/1521 мм Макс.скорост 305 км/ч Тестов разход 19,4 л А98 Н Тегло/пол. товар 2739/461 кг Съотношение тегло/мощност 5,1 кг/к.с. Цена на тестовия автомобил: 670 800 лв.
Измерени стойности (ускорение, еластичност)
0-100 км/ч – 5,0 сек
0-200 км/ч – 17,4 сек
60-100 км/ч (4-та пред.) – 3,1 сек
80-120 км/ч (5-та пред.) – 3,7 сек
80-120 км/ч (6-та пред.) – 5,0 сек
Спирачен път
от 100 км/ч (студени сп.) 37,7 м
от 100 км/ч (топли сп.) 36,3 м
Извод
Въпреки контрола на VW Bentley запазва традициите си – достолепни размери, високо тегло, огромна мощност. Естествено, харчи много и струва цяло състояние. Това обаче не е автомобил, който може да бъде оценен рационално. Подобно на отличното вино, Mulsanne Speed струва значително повече от традиционните стоки за широко потребление. Това е автомобил само за платежоспособни ценители.