Bentley спира от производство легендарния W12 агрегат

2202
2023

След над 100.000 произведени двигателя Bentley ще спре през 2024 от производство легендарния W12-битурбо мотор. Пенсионирането ще стане с версията със 750 к.с.!

Сега вече е решено: Bentley спира от производство W12 двигателя си! През април 2024 г. това, което се говори отдавна, ще стане реалност: 12-цилиндровият агрегат ще бъде изпратен в пенсия. Ще има обаче подобаващо сбогуване: в лимитирания само на 18 екземпляра Batur той ще разполага със 750 к.с. и с 1000 Нм.

След 20 години и над 100.000 бройки W12 ще бъде жертван. Това се знаеше отдавна – все пак до 2030 г. Bentley възнамерява да бъде изцяло CO2-неутрален. За целта от 2026 г. ще се произвеждат само Plug-in-хибриди или електромобили – а от 2030 г. само модели с електрическо задвижване.

W12 със 750 к.с. и 1000 Нм

Тук става дума за лимитирания на само 18 екземпляра Bentley Batur, проектът на Mulliner Coachbuilt. Модификации на турбините, интеркуулерите и всмукателната уредба позволяват увеличение на мощността от 659 на 750 к.с.

За сравнение: при дебюта на W12 през 2003 г. в Continental GT той е бил с 560 к.с. и 650 Нм. През годните двигателят е постоянно ъдъвършенстван и мощността му се вдига. Всеки W12 се сглобява за шест часа и половина на ръка и след това в продължение на час се тества. Впоследствие отново се демонтира и проверява. До 20-тия юбилей на мотора са произведени около 105.000 W12 агрегата във Великобритания.

12-цилиндровият модел ще може да се поръчва само до декември 2023

Ако искате непременно Bentley с престижния 12-цилиндров мотор, все пак имате късмет. Макар, че струващият 4,75 милиона лева Batur да е отдавна разпродаден, можете да поръчате до декември 2023 г. Bentayga (635 к.с.), Continental GT (659 к.с.) и Flying Spur (635 к.с.), а също и Continental GT Mulliner и Flying Spur Mulliner.

Когато през април 2024 от конвейера ще слезе последният W12, 22-членният екип, отговарящ досега за двигателя, ще се погрижи за производството на V8 и V6-хибридите. Една ера приключва.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин