BASF разкри модните тенденции при автомобилните цветове


20
юни
2017

Всяка година производителят на бои и химикали BASF пуска своите предложения за модните тенденции при цветовете на автомобилите в книга с 65 тона, събрала това, което компанията смята, че ще бъде популярно през следващите четири до пет години в различни части на света. Химическият гигант разработва мострите въз основа на широк набор от данни, както и наблюдения върху тенденциите в изкуството и дизайна.

За северноамериканския регион BASF очаква да се запазят актуалните тенденции на неутрални тонове като черно, бяло, сребристо и сиво. Според Пол Чорни, главен дизайнер на цветовата гама на BASF, причините за това могат да включват по-доброто лансиране на коли, боядисани в изброените цветове, на пазара за употребявани автомобили, но също така може да бъде и това, че хората харесват тези цветове. BASF обаче очаква синьото оцветяване да придобие популярност. Компанията вижда този цвят като представителен за технологиите, но и за природата – важни въпроси и теми за американците според компанията. Общо три цвята, състоящи се от два тона на синьото и черно, бяха избрани за най-представителни, с акцент върху „наситено синьо“.  „Синьото продължава да се налага като цветна позиция за автомобил и има успокояващ ефект и силна връзка с естествените неща, затова и избрахме наситено синьо като основен цвят за този регион“, отбелязва още Чорни.

Транзитът към синьо е дори още по-очевиден в някои от неутралните цветове. Чорни казва, че хладно белите нюанси са направили преход към по-студената гама на бледо синьото. Други акценти, на които ще се заложи в бъдеще, са боите с повече перлени и метални отблясъци, защото те умело подчертават аспекти на каросерията. Докато неутралните тонове се очаква да бъдат най-популярни, наситеността на тоновете ще е определяща при останалата цветова гама, така че не е изключено да се появят някои по-богати откъм цвят и „смели“ бои на пътя. Матовите покрития също не са излезли от мода, тъй като според Чорни около 10% от цветовете на колите имат матово покритие. Този процент се е повишил спрямо миналата година.

От BASF са излезли и с предложения за цветовете за останалата част от света и очакват повече разнообразие от неутралните и сините тонове в Северна Америка. За Европа, Близкия изток и Азия, BASF прогнозира водещ при определянето на цвета да бъдат стремежът за лукс, носталгията по стари стилове и индивидуалността. В резултат на това цветовете, избрани да представляват този широк регион, включват наситено керемиден цвят, матов златен и матово зелен металик.

Още по темата

Card image cap
Срещата на Ferrari 458 и мантинелата (ВИДЕО)

13
ян.
2017

Шофьор на Ferrari 458 Italia иска да „вземе страха“ на своята спътничка... но нещата не отиват на добре

Card image cap
3,2 милиона долара за началната сцена на Grand Tour

4
окт.
2016

Вижте какво събра 150 автомобила и 2000 ентусиасти

Card image cap

В последния брой:

Архив >