2017
Всяка година производителят на бои и химикали BASF пуска своите предложения за модните тенденции при цветовете на автомобилите в книга с 65 тона, събрала това, което компанията смята, че ще бъде популярно през следващите четири до пет години в различни части на света. Химическият гигант разработва мострите въз основа на широк набор от данни, както и наблюдения върху тенденциите в изкуството и дизайна.
За северноамериканския регион BASF очаква да се запазят актуалните тенденции на неутрални тонове като черно, бяло, сребристо и сиво. Според Пол Чорни, главен дизайнер на цветовата гама на BASF, причините за това могат да включват по-доброто лансиране на коли, боядисани в изброените цветове, на пазара за употребявани автомобили, но също така може да бъде и това, че хората харесват тези цветове. BASF обаче очаква синьото оцветяване да придобие популярност. Компанията вижда този цвят като представителен за технологиите, но и за природата – важни въпроси и теми за американците според компанията. Общо три цвята, състоящи се от два тона на синьото и черно, бяха избрани за най-представителни, с акцент върху „наситено синьо“. „Синьото продължава да се налага като цветна позиция за автомобил и има успокояващ ефект и силна връзка с естествените неща, затова и избрахме наситено синьо като основен цвят за този регион“, отбелязва още Чорни.
Транзитът към синьо е дори още по-очевиден в някои от неутралните цветове. Чорни казва, че хладно белите нюанси са направили преход към по-студената гама на бледо синьото. Други акценти, на които ще се заложи в бъдеще, са боите с повече перлени и метални отблясъци, защото те умело подчертават аспекти на каросерията. Докато неутралните тонове се очаква да бъдат най-популярни, наситеността на тоновете ще е определяща при останалата цветова гама, така че не е изключено да се появят някои по-богати откъм цвят и „смели“ бои на пътя. Матовите покрития също не са излезли от мода, тъй като според Чорни около 10% от цветовете на колите имат матово покритие. Този процент се е повишил спрямо миналата година.
От BASF са излезли и с предложения за цветовете за останалата част от света и очакват повече разнообразие от неутралните и сините тонове в Северна Америка. За Европа, Близкия изток и Азия, BASF прогнозира водещ при определянето на цвета да бъдат стремежът за лукс, носталгията по стари стилове и индивидуалността. В резултат на това цветовете, избрани да представляват този широк регион, включват наситено керемиден цвят, матов златен и матово зелен металик.