2021
Barkas B 1000 определено заслужава да бъде наречен „всестранен талант“. Това е единственият бус, произвеждан в ГДР – ето защо в родината си той трябва да влиза във всякакви роли: от обикновен „транспортьор“ през линейка до катафалка. Концепцията му с двигател отпред и предно задвижване, както и неговата издръжливост бяха основните му предимства. Ето защо е подходящ и за хора, които търсят VW T2 Bulli.
В момента през eBay се продава Barkas B 1000 от 1983 г. Цената му е 8000 лв. Специалното при този автомобил е, че той не е обикновен Barkas, а Pierreux-Barkas. Pierreux е била белгийска компания, която сглобява Wartburg и Barkas. Днес произведените от нея автомобили са много редки дори в средите на колекционерите – и вероятно именно поради тази причина бусът е уникат.
Добра база за реставрация
На снимки към обявата се вижда, че времето е оставило своя отпечатък върху този Perrieux-Barkas. По него личи ясно разпознаваема патина, включваща и ръжда. При това дори в описанието продавачът посочва, че култовият автобус имал нужда от „кърпене“. Но снимките доказват, че автомобилът може да бъде възстановен и че не е безнадежден случай. Разбира се, задължителен е оглед на място – но ако състоянието не е по-лошо от представеното на фотосите, добър заварчик и сръчен механик ще върнат бързо автомобила към втора младост.
РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА WARTBURG И BARKAS В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА
Техниката на борда не е сложна. 3-цилиндровият двутактов двигател между водача и пътника отпред идва от Wartburg 353 и е с работен обем от 997 кубични сантиметра и мощност 45 к.с. Първата регистрация на автомобила е от март 1983 г. Според километража бусът е изминал 86 534 километра, но показанието е само петцифрено. Познавачите на модела ще оценят факта, че допустимото общо тегло е 2,5, а не обичайните 2,24 тона. Според документите машината е имала двама предишни собственици. Двигателят работи, скоростната кутия също е в ред. Спирачките са демонтирани.

Barkas не е по-лош от VW Bus и компания
Когато B 1000 излиза на пазара през 1961 г., той няма причина да се срамува от западната конкуренция. Със своите 46 к.с. бусът разполага с по-висока мощност от VW T1, при който двигателят отнема ценно пространство в задната част. Barkas разполага с модерна за времето си техника: нископодова самоносеща конструкция, независимо окачване и кабина над предната ос.

Теглото на двигателя и тежката скоростна кутия на предната ос винаги осигуряват на Barkas достатъчно сцепление, независимо дали е натоварен или празен. Жалко е, че Централният комитет в Берлин се намесва в развитието на буса. Първоначално наследникът B 1100 не получава одобрение за производство, a впоследствие на работниците е възложено да използват двигатели VW, с които B 1000-1 трябва да се бори с далеч по-технологичния VW T4.
Любителите на буса от ГДР с приветлива „муцуна“ и приятни извивки се поддържат взаимно. Клубовете на феновете винаги приветстват нови членове и им помагат. Хората там дават съвети по много въпроси, било то за автомобили от Унгария или за източници на резервни части. Специалистите разполагат с много резервни части на склад, дори оригинални. Междувременно цените на Barkas скочиха – но поне поддръжката му не е скъпа. А моделът вече е често срещан и на тунинг сцената.
