BAIC EU5: cкромният е-маратонец от Китай


3
авг.
2019

Този автомобил е красноречив пример, с каква скорост се развива китайското автомобилостроене. Докато на Стария континент производителите по отношение на електрификацията очакват някаква чувствителна промяна на пазара едва през 2020 година, лимузината EU5 на BAIC се появи при дилърите само два месеца след като бе представена на автосалона в Пекин.

Познаваме се от някъде: доста елементи в интериора напомнят Mercedes Benz

След като при двигателите с вътрешно горене лимузините в Китай са хит, защото това да не важи и за електромобилите? Моделът BAIC EU5 доказва правотата на тази стратегия. Пробегът на батерията надхвърля 400 км, теоретично при съзнателно шофиране биха могли да бъдат изминати дори 560 км. Серийно в автомобила са вградени десет асистиращи системи, обединени в един пакет, наречен ADAS. Сред тях асистент за следване на траекторията по маркировката, предупреждение от колизия, аварийно спиране, защита за пешеходци и камера с обзор от 360°.

Дяволът е в детайлите: материалите са евтини, изпълнението на средно ниво

В интериора доста елементи и най-вече седалките напомнят за Mercedes, което не е изненада заради общото производство и съвместния бизнес с хората от Щутгарт. Качеството е значително по-семпло, което обаче се отразява приятно на продажната цена от малко над 30 000 лева, с което моделът е леко по-скъп от събратята си с ДВГ. Въпреки това таблото е изцяло дигитално, с два големи дисплея от 12,3 и 10 цола, които могат да се управляват паралелно или поотделно. Чрез мобилно приложение се активира системата за гласови команди Baidu DuerOS Engine, с която например може успешно да управлявате навигацията, без да се налага да въвеждате текст или цифри. Но за това първо ще трябва да се научите да говорите китайски.

y Агресивни регенеративни спирачки: принос към 416 км електрически пробег

Макс. мощност                218/160 к.с. / кВт

Макс. въртящ момент 300 Нм

Батерия               53,66 кВтч

Ел. двигател      160 кВт

Ел. пробег          416 км

Бързо зареждане           80% за 30 мин

Скоростна кутия              едностепенна

Задвижване      предно

Спирачки –         дискови

Управление –    EPS

Д/Ш/В  4650/1820/1510 мм

Междуосие       2670 мм

Тегло    1600 кг

0-100 км/ч         7,8 сек

Макс. скорост  155 км/ч

Цена в Китай     32 750 лева

Още по темата

Card image cap
Bentley Mulsanne Speed: бързият лорд

8
дек.
2015

Срещата с Bentley Mulsanne Speed е специално преживяване дори за хора, които тестват автомобили всеки ден. Тя изисква дори промяна в стила на шофиране

Card image cap
Renault Mégane R.S.: ракета в компактния клас

12
февр.
2018

Със съкращението R.S. Renault ни обещава върхово удоволствие от шофирането. На традицията не изневерява и най-младият член на „династията“ – Mégane R.S. Ние го тествахме – на лимита

Card image cap
BMW M2 GTS … GTS?!

13
дек.
2016

Card image cap

В последния брой:

Архив >