Този автомобил е красноречив пример, с каква скорост се развива китайското автомобилостроене. Докато на Стария континент производителите по отношение на електрификацията очакват някаква чувствителна промяна на пазара едва през 2020 година, лимузината EU5 на BAIC се появи при дилърите само два месеца след като бе представена на автосалона в Пекин.

След като при двигателите с вътрешно горене лимузините в Китай са хит, защото това да не важи и за електромобилите? Моделът BAIC EU5 доказва правотата на тази стратегия. Пробегът на батерията надхвърля 400 км, теоретично при съзнателно шофиране биха могли да бъдат изминати дори 560 км. Серийно в автомобила са вградени десет асистиращи системи, обединени в един пакет, наречен ADAS. Сред тях асистент за следване на траекторията по маркировката, предупреждение от колизия, аварийно спиране, защита за пешеходци и камера с обзор от 360°.

В интериора доста елементи и най-вече седалките напомнят за Mercedes, което не е изненада заради общото производство и съвместния бизнес с хората от Щутгарт. Качеството е значително по-семпло, което обаче се отразява приятно на продажната цена от малко над 30 000 лева, с което моделът е леко по-скъп от събратята си с ДВГ. Въпреки това таблото е изцяло дигитално, с два големи дисплея от 12,3 и 10 цола, които могат да се управляват паралелно или поотделно. Чрез мобилно приложение се активира системата за гласови команди Baidu DuerOS Engine, с която например може успешно да управлявате навигацията, без да се налага да въвеждате текст или цифри. Но за това първо ще трябва да се научите да говорите китайски.

Макс. мощност 218/160 к.с. / кВт
Макс. въртящ момент 300 Нм
Батерия 53,66 кВтч
Ел. двигател 160 кВт
Ел. пробег 416 км
Бързо зареждане 80% за 30 мин
Скоростна кутия едностепенна
Задвижване предно
Спирачки – дискови
Управление – EPS
Д/Ш/В 4650/1820/1510 мм
Междуосие 2670 мм
Тегло 1600 кг
0-100 км/ч 7,8 сек
Макс. скорост 155 км/ч
Цена в Китай 32 750 лева