2022
По-внушителни калници и малко повдигнат: Toyota Aygo X надрасна себе си
ТОВА Е ГОЛЯМАТА СТЪПКА! Най-малко 17, при желание дори 18-цолови джанти красят новата Toyota Aygo X. В комбинация с по-голям клиренс сега моделът се превръща в рустикален кросоувър. Пораснал е с 11 см на височина спрямо предшественика си. Забелязва се при позицията на седене: обзорът е по-добър, а качването по-удобно. Поне отпред. Отзад предлаганият само с пет врати Aygo обаче си остава подходящ само за деца. Особено, ако оборудването включва и доплащащия се сгъваем покрив – тогава за главите не остава много място. Все пак дължината на модела е 3,70 метра. Типична за класа е и вместимостта на багажника – от 231 до 829 литра, също както и при предшественикът капакът е изцяло стъклен – и за съжаление с висок товарен ръб. От гледна точка на моторизациите Toyota ни улеснява максимално – предлага се само 1-литров 3-цилиндров мотор със 72 к.с. Той се с правя с лекота с теглото от под 1 тон, макар, че се нуждае от обороти като атмосферен двигател. С 5-степенната механична скоростна кутия не е трудно за постигане. Ако пък не ви се превключва на ръка, можете да се насочите към доплащащата се CVT безстепенна трансмисия. По време на първия ни тест Aygo се представи убедително. Въпреки не особено добрата комбинация от големи колела и малко междуосие, „японецът” возеше изненадващо приятно, управлението му бе прецизно, а диаметърът на завой е гениален – 9,4 метра. Още базовият модел с цена в Германия от 30 500 лв. включва всичко най-необходимо. Ако пък поръчате частична кожена тапицерия, аудиосистема и още някоя друга екстра, ще стигнете и до 40 000 лв. Това обаче е малко високо за Aygo.
ИЗВОД
Малте Бютнер
Апетитен дизайн, обикновена техника, интелигентни решения: като базов автомобилен модел Aygo X създава усещане за доста пълноценен. Липсва му само електрическа или хибридна версия.