Aventador става по-мощен

Lamborghini Aventador S използва някои компоненти от Aventador LP750-4 SV и „хиперспортиста“ Centenario

1912
2016

Lamborghini пуска нова топверсия на Aventador. Суперспортистът с добавката S към името ще бъде не само по-мощен, но и с по-добра аеродинамика. Автомобилът ще използва много компоненти от лимитирания до 600 бройки Aventador LP750-4 SV, както и някои технически решения от „хиперспортиста“ Centenario. Както предната, така и задната част са с по-агресивно оформление, предният сплитер е по-дълъг, а два въздухозаборника оптимизират преминаването на въздушния поток. В зависимост от скоростта и съответния режим активното задно крило заема три различни позиции. Притискателната сила върху предната ос е увеличена със 130 процента, а полезното действие на антикрилото – с 400! Преработените калници също трябва да гарантират по-спортно поведение и по-добра динамика.

Инфотейнмънт системата от 2011 г. отива в историята, Lambo вече „владее“ Apple Carplay.

Атмосферният V12 е получил 40 допълнителни „коня“

Под капака остава 6,5-литровият V12. Благодарение на оптимизирани газоразпределение и крива на въртящия момент сега той развива 740 вместо 700 к.с. Това са с 20 „коня“ повече, отколкото при специалната версия Aventador LP720-4 50th Anniversario. Максималните обороти са вдигнати от 8350 на 8500. Така моторизиран, Aventador S се изстрелва за 2,9 сек от 0 до 100 км/ч – и ускорява чак до 350 км/ч! За смяната на предавките се грижи 7-степенна автоматична скоростна кутия. Както и при предшественика, при ниско натоварване ще работят само шест от общо дванадесет цилиндъра. От „хиперспортиста“ Centenario Aventador S ще вземе завиващите задни колела. В рамките на милисекунди те реагират след команда с волана и „скъсяват“ междуосието – по този начин шосейният болид трябва да атакува по-успешно завоите. Богоизбраните клиенти ще могат да разчитат също на активни амортисьори с четири избираеми режима, влияещи също на притискателната сила и на кормилното управление. Нова е и инфотейнмънт системата: нейният дисплей ще бъде по-голям и тя ще замени стария уред на Audi от 2011 г. Автомобилът ще поддържа Apple CarPlay и гласово управление, а за телеметрия купувачите ще трябва да доплатят.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин