2016
Autobianchi от много години е история – въпреки че от FСА имаха планове да възродят бранда, създаден през 50-те от Fiat, Pirelli и Bianchi. Митът за марката обаче е жив и днес – заради един емблематичен „мъник“ – A112 Abarth. „Малкото Ferrari” е „наточена“ версия на стандартния А112 – а дори и той се е движил доста пъргаво със своите 39 до 48 конски сили, които са „заети“ с едва 650 кг. Карло Абарт, знаменитият тунинг специалист от Болоня, увеличава работния обем на 0,9-литровия агрегат до 1 л и вдига мощността му до 70 к.с. С тях машината се превръща в истинска „джобна ракета“. „Автомобил, който си прави място, а не го дава на други в трафика да го вземат“, гласи рекламният слоган на модела в края на 70-те години.
Силата на „мъника“ е най-вече в „стартовете“ на светофара – там няма кой да му се опъне. „Дисциплината“ дори получава прозвище – „Формула Abarth”. А112 oбаче е бърз и в още една дисциплина – ръждясването. Именно кафявата чума е изпратила в небитието повечето екземпляри от модела, произвеждан от 1971 до 1986 г. Най-запазените Abarth-чета днес се продават на цени до 25 хил. лева, а тези, които изискват реставрация, струват около 8 хил.