AUTO BILD тества електрическото семейство на VW

Пред нас е облогът на VW с бъдещето. Ако моделите I.D. се провалят, ще настъпят трудни времена за Волфсбург. AUTO BILD ще ви каже какви са шансовете


8
апр.
2018

ЧАСЪТ НА ИСТИНАТА НАБЛИЖАВА. Още 100 седмици и електромобилите на концерна от Волфсбург трябва да залеят пазара. Да, правилно сте прочели – през 2019 г. ще започне нова ера за Volkswagen. Тогава ще бъде готова първата серийна платформа за електромобили – това означава големи количества електромобили на постижима за клиентите цена. Нещо като шпагат между печелене на пари и ядосване на Tesla. Дали клиентите ще участват? Ще зависи от това колко добри са автомобилите. И колко са секси. Както и от дължината на пробега във всекидневието. Получихме възможност да тестваме в градски условия първите три модела – далеч от щандовете на изложенията. Все още семейството на I.D. се движи като студиен проект. Още отсега обаче става ясно, че трите бъдещи серийни модела ще правят впечатление с необичайния си дизайн. Огромен скок в сравнение с деловия език на формите до момента. Дори в Калифорния, където модели като Tesla, Chevy Bolt и BMW i3 са неизменна част от уличната картина, от VW показват, че са създали нещо наистина ново в лицето на I.D. В Европа се очаква „нормалното“ I.D. да реализира най-много продажби. Моделът изглежда като Golf, преминал през машина на времето.

Къси надвеси на каросерията, огромни джанти, симпатична муцуна – VW може да изглежда и доста космически. Преди всичко във вътрешното пространство. Няма превключватели, затова пък има много място. На площта на Golf I.D. предлага пространство като в Passat – благодарение на разполагането на батериите в пода на автомобила. В серийната версия те ще предлагат пробег от минимум 400 километра с едно зареждане – засега при шоуавтомобила те се изтощават след няколко километра. Още отсега ни прави впечатление лекотата. Огромните стъклени повърхности осигуряват много добър обзор, а задно разположеният мотор гарантира почти спортни спринтове.

Като цяло новият стил ни харесва. Изчистен като iPad на Apple, с изненадващо добро качество. Все пак хората от VW могат да правят коли – сега те смесват тази компетентност с бъдещите тенденции. В бъдеще водачите на VW ще бъдат разпознавани от своя автомобил – посредством Near Field Communication автомобилът ще се ориентира кой иска да се качи. И ще настройва предварително позицията на седалката, степента на климатичната инсталация и радиостанцията. Серийно във всеки I.D.

Едно ужасно тихо семейство – отборът на I.D. жужи тихо с AUTO BILD през Лос Анджелис

Подобни екстри ще предлага и I.D. Crozz, първият от двата SUV-а в електрическото семейство. Високата позиция на седене осигурява още по-добър обзор, редуцираният кокпит според нас е готов за серийната версия. Впечатляващо е предлаганото място. Върху площта на дълъг Tiguan Crozz разполага с пространство, което е по-голямо дори и от това на Touareg. Спокойно можете да се отпуснете на задната седалка и да нахвърляте багажа отзад – няма нужда дори да планирате какво ще вземете. Макар че плъзгащите се задни врати са само за студията и няма да стигнат до серийното производство, не сме очаквали подобна практичност от един SUV от Волфсбург.

КОГА И С КАКЪВ ПРОБЕГ?

2019 година ще стартира I.D. – в Европа и в Китай. Crozz ще се появи през 2020 г., а Buzz – през 2021 г.

400 километра във всекидневието ще бъде минималният пробег. Crozz ще изминава дори 500 км.

Задвижването на Crozz също е вълнуващо. Тъй като е SUV, той има двойно задвижване – с електромотор на предната и на задната ос. Общата им мощност е 306 к.с. Много по-вълнуващ от мощността е фактът, че Crozz разполага благодарение на поставените в пода батерии с разпределение на тежестта от 50:50 – следователно и управляемост на нивото на тази на Golf GTI. Новото гласово управление а ла Alexa е страхотно. Достатъчно е само да кажете „Здравей, I.D., карай сам!“ и воланът се прибира в арматурното табло, а компютърът поема управлението.

 

Топмоделът в семейството ще бъде I.D. Buzz – Bulli от бъдещето. Той ще предлага същата техника като Crozz, но в много по-атрактивна опаковка. Реакциите на минувачите показаха колко точно е уцелил VW вкуса на масите със стилната си студия. Всички вдигаха палец нагоре, а тийнейджърите си правеха селфи. Освен това не можеш да спреш, без да бъдеш заговорен. Дали наистина ще пуснат серийно този модел? Да. С какъв пробег? Най-малко 500 километра. На каква цена? От 90 000 лв. Наистина ли? А кога ще се появи? През 2021 г. Смръщени физиономии. Толкова ли дълго трябва да чакаме?

Да, за съжаление. Първо трябва да се появят моделите I.D. и I.D. Crozz, а после ще ги последва и имиджовият Buzz. Обзалагаме се, че това ще бъде първият модел VW от доста време насам, за който ще се чака дълго. А дотогава просто ще броим оставащите седмици.

VW I.D. Buzz

I.D. Buzz показва: Bulli ще се завърне! Серийно от 2021 г., малко по-късно от студията, като дължината му ще бъде 4,75 метра. Въпреки това ще предлага повече място от актуалния микробус Т6. За разлика от студията Bulli ще предлага шест места – както и място за багаж. Ще се произвежда съвместно с VW лекотоварни автомобили, като ще има и версия за бизнеса без задни прозорци и с много място.

Дали ще остане? В кокпита на Buzz има медитиращо джудже – оммммм

VW I.D. Buzz

VW I.D. Crozz

Очаква се Crozz да направи сериозни продажби предимно в Щатите и Китай – с дължината си от 4,70 метра моделът ще носи достатъчно увереност. Задните плъзгащи се врати няма да се появят в серийното производство, но затова пък кръглите лидарни сензори на покрива за автономно придвижване ще са серийни. 

VW I.D.

Golf-ът от бъдещето ще се появи през 2019 г. Докато кокпитът няма да е толкова футуристичен, интелигентните виждания за пространството и концепцията за седалките ще останат. VW обещава пробег от минимум 400 километра.

Още по темата