AUTO BILD тества електрическия Niro


1
окт.
2018

Kia обещава за своя Niro EV пробег от над 450 километра. AUTO BILD вече изпробва електрическия SUV в Южна Корея. Информация за теста!

Kia показа снимки на изцяло електрическия кросоувър Niro, показан за първи път в рамките на Busan International Auto Show. Европейската премиера на модела е на откриващия се утре автосалон в Париж.

Формата на автомобила е почти същата като тази на версията с двигател с вътрешно горене, като вместо радиаторна решетка отпред има пластмасова бленда в цвета на автомобила. Вентилационните отвори в бронята също са с ново оформление – те са с рамка в тюркоазен цвят. Разположението на дневните светлини е различно – тяхната амка също е с тюркоазена лайстна. Задната броня на електрическия Niro също е нова. В сравнение с обикновената версия на модела вътрешното пространство е променено. Централната конзола предлага повече поставки, както и индуктивно зареждане на смартфони.

Клиентите могат да избират между две литиево-полимерни батерии с различен капацитет. В варианта с 64 кВтч. кросоувърът може да измине на 450 километра. Практично: на станция за бързо зареждане Niro може да бъде зареден за 54 минути до 80 процента. По-малкият капацитет на батерията е с 39,2 кВтч. и дава възможност за изминаването на 300 километра. Разполагащият с 204 к.с. и 395 Нм максимален въртящ момент електрически Niro взима спринта от 0 до 100 км/ч само за 7,8 секунди.

AUTO BILD получи възможността да тества  модела в Южна Корея: натиснахме педала докрай и ускорихме за 7,8 секунди до 100 км/ч. Уверихме се, че колата го може, но не това е смисълът на нещата. В противен случай няма да успеете да реализирате пробег от 485 километра, колкото посочват от Kia – поне за голямата батерия на Niro. След изминати 100 километра и остатъчен пробег от 320 километра на бордовия компютър трябва да констатираме: изведнъж автомобилът изобщо не е втора кола в семейството, а първа! Благодарение на рекуперацията на енергията от спирачното усилие в града можете да изминете с този електрически „кореец“ дори 615 километра – така твърдят от Kia. Хвърляме поглед върху познатия ни кокпит на Niro, тъчскрийнът е горе в средата, бутони за бързо избиране и превключвателите на климатика под него, кръгъл лост за автоматичната трансмисия пред тях. Всичко е интелигентно замислено и ергономично, с помощта на бутон можеш да избираш между различните режими на движение, самообясняващо. Изведнъж ставаш почитател на ефективното шофиране и спиране чрез отнемане на газта. Е, добре, управлението дава усещането за малко синтетично, а окачването е по корейски тип малко меко, но лесно ще свикнете с тези неща.

Niro EV е дълъг 4,38 метра и представлява пълноценен автомобил за пътуване на дълги разстояния за четирима души. В багажника му се побират 451 литра, което е с 52 литра по-малко от вместимостта на  Kia Sportage.

Още по темата

Card image cap
Mercedes C 180 Kompressor: спасение в последната секунда

17
дек.
2015

Предвидлива проверка предотврати сериозна повреда на двигателя

Card image cap
Peugeot RCZ R срещу Renault Megane RS: гръмотевичните „французи“

9
юни
2017

Две вълнуващи купета от Франция

Card image cap
Dodge Challenger RT Scat Pack: безкомпромисният

10
ян.
2016

С модерен автоматик, иновативна инфотейнмънт система и дори адаптивни амортисьори Challenger влиза в новото време – и въпреки това си остава истински „американски мускул“ от старата школа

Card image cap

В последния брой:

Архив >