AUTO BILD тества електрическия Niro


1
окт.
2018

Kia обещава за своя Niro EV пробег от над 450 километра. AUTO BILD вече изпробва електрическия SUV в Южна Корея. Информация за теста!

Kia показа снимки на изцяло електрическия кросоувър Niro, показан за първи път в рамките на Busan International Auto Show. Европейската премиера на модела е на откриващия се утре автосалон в Париж.

Формата на автомобила е почти същата като тази на версията с двигател с вътрешно горене, като вместо радиаторна решетка отпред има пластмасова бленда в цвета на автомобила. Вентилационните отвори в бронята също са с ново оформление – те са с рамка в тюркоазен цвят. Разположението на дневните светлини е различно – тяхната амка също е с тюркоазена лайстна. Задната броня на електрическия Niro също е нова. В сравнение с обикновената версия на модела вътрешното пространство е променено. Централната конзола предлага повече поставки, както и индуктивно зареждане на смартфони.

Клиентите могат да избират между две литиево-полимерни батерии с различен капацитет. В варианта с 64 кВтч. кросоувърът може да измине на 450 километра. Практично: на станция за бързо зареждане Niro може да бъде зареден за 54 минути до 80 процента. По-малкият капацитет на батерията е с 39,2 кВтч. и дава възможност за изминаването на 300 километра. Разполагащият с 204 к.с. и 395 Нм максимален въртящ момент електрически Niro взима спринта от 0 до 100 км/ч само за 7,8 секунди.

AUTO BILD получи възможността да тества  модела в Южна Корея: натиснахме педала докрай и ускорихме за 7,8 секунди до 100 км/ч. Уверихме се, че колата го може, но не това е смисълът на нещата. В противен случай няма да успеете да реализирате пробег от 485 километра, колкото посочват от Kia – поне за голямата батерия на Niro. След изминати 100 километра и остатъчен пробег от 320 километра на бордовия компютър трябва да констатираме: изведнъж автомобилът изобщо не е втора кола в семейството, а първа! Благодарение на рекуперацията на енергията от спирачното усилие в града можете да изминете с този електрически „кореец“ дори 615 километра – така твърдят от Kia. Хвърляме поглед върху познатия ни кокпит на Niro, тъчскрийнът е горе в средата, бутони за бързо избиране и превключвателите на климатика под него, кръгъл лост за автоматичната трансмисия пред тях. Всичко е интелигентно замислено и ергономично, с помощта на бутон можеш да избираш между различните режими на движение, самообясняващо. Изведнъж ставаш почитател на ефективното шофиране и спиране чрез отнемане на газта. Е, добре, управлението дава усещането за малко синтетично, а окачването е по корейски тип малко меко, но лесно ще свикнете с тези неща.

Niro EV е дълъг 4,38 метра и представлява пълноценен автомобил за пътуване на дълги разстояния за четирима души. В багажника му се побират 451 литра, което е с 52 литра по-малко от вместимостта на  Kia Sportage.

Още по темата

Card image cap
Тествахме обновения Qashqai

6
юли
2017

Nissan Qashqai получи фейслифт. Ние успяхме да покараме обновения кросоувър и ви разкриваме най-важното за него

Card image cap
Volvo V90 D5 AWD: шведска страст или шведска стомана?

9
ное.
2016

Шведите набират скорост – и с комбито от висок клас Volvo V90 нахално диша във врата на Mercedes, Audi и BMW. Ексклузивен тест на върховата дизелова версия с 4х4 и автоматик

Card image cap
11 автомобила в рамките на 50 000 лв.

30
юни
2016

Средната цена на новите лични автомобили е 50 000 лв. Доста пари, които трябва да бъдат инвестирани разумно. Ще ви дадем единадесет препоръки – от горещия Abarth до „кемпера“ Caddy

Card image cap

В последния брой:

Архив >