2023
Първият модел на Austin, наречен Princess е пуснат на пазара през 1947 г. Това е най-скъпият и престижен представител на фирмената гама, чиято масивна и тежка каросерия се изработва в специализираната фабрика на Vanden Plas в Кингсбъри, северен Лондон. Princess се предлага във вид на голям седан – DS или лимузина – DM, които освен в оформлението на задната си част, се отличават и с два характерни интериора. Лимузината има и автоматично прибираща се стъклена преграда между водача и пътниците плюс маси за пикник.
Най-представителният Austin се налага като предпочитан автомобил за граждански церемонии, но е много търсен и от компании за даване на луксозни лимузини под наем. В края на 50-те години много от седаните са преустроени като таксиметрови автомобили и оборудвани с по-икономични дизелови двигатели Perkins.

Стандартният седан тежи почти два тона, дълъг е малко повече от 5 метра, а ширината на каросерията е 186 см. Моделът е частично актуализиран през годините във версиите Mark I (A120), Mark II (A135) и Mark III, като най-значимата промяна е направена през 1952 г., когато е въведена версия с дълга база и по-дълга каросерия със седем места, като 3993-кубиковият, 6-цилиндров двигател остава непроменен през всички години от производството.
Цялостният дизайн на Princess със старомоден радиатор и отделни предни калници изглежда сравнително архаично, но от друга страна е много по-модерен и атрактивен от еквивалентните по размер Bentley Mark VI и Rolls-Royce Silver Cloud, като цената на седана е само две трети от тази на Rolls-Royce.

От август 1957 г. надписът Austin е премахнат от фирмената емблема и автомобилът се продава само като Princess, а от май 1960 г. отпред е добавено името Vanden Plas.
Елементите на интериора включват естествена кожа кожа, вълна и висококачествен орех, но много от моделите се отличават със специфично обзавеждане, изработено по поръчка. Клиентите могат да посочат конкретни цветове и набор от различни екстри, предложени във фирмените каталози. Предлагат се също така и изпълнения с единични или тройни карбуратори, както и с единични или двойни изпускателни системи. Версията с един карбуратор достига максимална скорост от 140 км/ч при ускорение от 0 до 100 км/ч за 20 секунди, което е много добро постижение за толкова масивен автомобил в онези години.

През 1950 г. е представена версията DM с каросерия лимузина, при която дължината на шасито и пътническото пространство са увеличени, като в освободеното пространство са монтирани две допълнителни сгъващи се седалки, а стъклената преграда зад шофьора става част от стандартното оборудване. Тези ранни изпълнения на модела вече са изключително редки и са особено търсени от колекционерите. Към същата бутикова серия принадлежи и представеният автомобил. Той е собственост на Александър Каменов, един от основателите на БАК „Ретро“, ценител, колекционер и реставратор, човек с висока техническа култура и дългогодишен практически опит. Този екземпляр на Princess Mark II (A135), който е изцяло реставриран от Каменов, е произведен през 1951 г., непосредствено преди присъединяването на Austin към British Motor Corporation (BMC).
Британският уникат е представен за първи път пред публика на четвъртия Конкурс за елегантност „Дръстър“ през септември 2019 г., където заема второ място в категория „Следвоенни закрити автомобили“.
Извод
В годините на своя разцвет, британската автомобилна индустрия (за разлика от Европа и света като цяло) се отличава с аристократизъм и консервативна умереност – стара традиция, която залага на утвърдените практики, а не на прибързания прогрес. Austin Princess A135 е един от емблематичните образци на тази епоха, в която се толерират непреходните ценности на автомобилната култура за сметка на самоцелните импровизации.