Audi V8 4.2 – някога провал, днес – автомобил мечта

2804
2025

BMW Серия 7 и Mercedes S-класа са твърде банални за вас? Тогава какво ще кажете за Audi V8? Представяме ви добре поддържан екземпляр, решен в рядка цветова комбинация!

През 1988 г. Audi атакува луксозния клас с V8. И въпреки че амбициите на хората от Инголщат са сериозни, V8, който се продава до 1994 г., не се оказва особено успешен. Audi успява да се утвърди в сегмента на най-скъпите и най-комфортните едва с революционното за времето си A8 D2. Но въпреки – или може би точно заради това – днес V8 се е превърнал в магнит за колекционерите.

По данни на Audi в периода между 1988 и 1994 г. са произведени само 21.565 броя V8, което е равносилно на провал от гледна точка на бизнеса. Основните проблеми на лимузината, които попречиха на успеха й, бяха няколко. Първо: визуално моделът беше твърде сходен с Audi 200, нямаше необходимия имидж – и просто се оказа твърде скъп. Поради изключително богатото си серийно оборудване V8 двигателът беше значително по-скъпо от вече наложените конкуренти на Mercedes и BMW при пускането си на пазара. Базовата цена беше солидна – 98.700 германски марки. Не помогна и лансирането на „стартов модел“ с по-малко екстри за 84.950 германски марки през 1990 г.

4,2-литровият V8 двигател генерира 280 к.с. и 400 Нм. Клиентите можеха да го комбинират с 6-степенна ръчна или с 4-степенна автоматична скоростна кутия.

Първоначално V8 се предлага само с 3,6-литров 8-цилиндров двигател, който предава своите 250 к.с. и 340 Нм въртящ момент към четирите задвижващи колела чрез 5-степенна ръчна (от 1992 г. се предлага 6-степенна) или 4-степенна автоматична скоростна кутия. От 1992 г. може да бъде поръчан и по-големият 4,2-литров V8 двигател с 280 к.с. и 400 Нм, който осигурява отлична динамика и днес е изключително търсен.

Именно такова Audi V8 4.2 се предлага в момента от частно лице от в германския град Моостенинг. Специалното при конкретния екземпляр без удари и без тунинг е цветовата комбинация. Докато повечето клиенти залагат на семпли цветове, първият собственик – швейцарец, е избрал поразителния Tornado Red, който напомня за Rosso Corsa на Ferrari. Червеното със сигурност няма да е по вкуса на всеки, но определено не се среща често при V8 – особено в комбинация с бежовия изцяло кожен салон. Този V8 е отлично оборудван модел Exclusiv, който от 1990 г. се предлага на базова цена 102.000 германски марки.

Бежов кожен салон и червена боя отвън: тази цветова комбинация няма да се хареса на всекиго, но определено привлича вниманието

Докато цветовата комбинация е спорна, историята на автомобила не е. От 1992 до 2017 г. V8 е бил у първия си собственик, преди да бъде продаден на настоящия. На пробег едва 132.800 километра лимузината с дължина 4,87 метра изглежда отлично – поне на снимките. Не се забелязват никакви дефекти. Освен това, Audi-то било обслужвано по сервизна книжка, а ангренажният ремък е сменен преди около 8000 км.

Каросерията изглежда отлично

Оценка за над 56.000 лева

Друг плюс е, че по автомобила не са правени абсолютно никакви модификации. Това е отразено и в доклада за оценка на Classic Data (според който автомобилът е заслужил 2 – или 5 по българската система). Според експертите пазарната стойност на Audi-то е 28.000 евро (ок. 56.000 лева). В момента атрактивното V8 се предлага за 21.800 евро (ок. 43.600 лева), което е значително под прогнозната стойност, но все пак означава, че червеното Audi е едно от най-скъпите V8 на пазара в момента.

Извод

Някога провал, а днес – много търсен: Audi V8 не е класически колекционерски модел, но все още има своите фенове. С 4,2-литров задвижващ агрегат и в необичайна цветова комбинация, V8 е доста привлекателен.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин