Audi TTS Coupé: широкоплещестият спортист

2607
2019

ПРЕВКЛЮЧВАНЕ? ОСТАНА В МИНАЛОТО! Девет от десет клиенти на TTS са поръчали кръглия модел на Audi с DSG. Затова в Audi са премахнали механичната скоростна кутия от програмата с фейслифта. Няма нищо лошо – новата кутия S tronic със седем вместо шест предавки превключва превъзходно, светкавично бързо и изненадващо комфортно. Освен това новите предавателни отношения осигуряват минимално по-бързи времена за спринт и понижаваща оборотите, по-дълга най-висока предавка. Феновете на пълната газ трябва да знаят: 4-цилиндровият турбомотор сега е с 306 вместо с 310 к.с. – причината е филтърът за твърди частици Eвро 6d-Temp. Няма нищо – хората от Audi са осигурили 20 допълнителни нютонметра от 2-литровия мотор, който благодарение на саунд модул звучи като 3-литров.

Поведението и ускорението на малкото quattro са почти като от лигата на 911. В завоите притежаващият 4х4 автомобил остава дълго неутрален, като границите на сцеплението са високи дори и на мокра настилка. За целта помага и финото окачване, което дори и в динамичен режим не прекалява с твърдото возене. Също толкова добро е и прогресивното управление, което в зависимост от режима на движение работи на три степени на твърдост. Тъй като всичко тук е перфектно, всеки може да кара автомобила бързо! Ако пък възнамерявате да шофирате TTS на пистата, то трябва да инвестирате малко повече в спирачките. Те са известни с фадинга си, затова от Audi предлагат доплащащ се кит за охлаждане на спирачките, който подобрява охлаждането на стоманените дискове.

От четирите ауспухови тръби излизат филтрирани отработени газове

Иначе от Audi са оптимизирали и цената – преди 4 години стартът й бе 98 000 лв., а сега версията с автоматични скорости започва с 4000 лв. повече. А вариантът с S tronic е по-скъп с 10 000 лв. Евтино? Също остана в миналото !

ИЗВОД

Както обикновено почти нямаме забележки по TTS. Фината шлифовка обаче струва скъпо. 108 000 лв. за 306 к.с.? За сравнение: за 104 000 лв. получавате BMW M240i xDrive – с 6-цилиндров мотор.

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем
1984 см3 Мощност 225 кВт (306 к.с.) при 5400 об/мин Макс. въртящ момент 400 Нм при 2000–5300 об/мин Задвижване двойно/ 7-степ., двоен съединител Тегло (празен) 1405 кг Багажник 305 л 0–100/200 км/ч 4,4/16,8 сек** Макс. скорост 250 км/ч (ел.ограничена) Разход 9,1 л (Тест), 7,9 л (WLTP) Емисии CO2 216 г/км 180 г/км (WLTP) Цена от 108 000 лв.

Изключителният кокпит на TT – един монитор е напълно достатъчен

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин