2019
Произвеждан като хомологационен автомобил за рали-спорта, бруталното Audi Sport quattro се превръща в легенда. Включително и експлозивните му цени!
214 автомобила Sport-quattro с разрешение за движение по нормални пътища са произведени от Audi в периода от 1984 до 1986 г. Причината: така наречената „къса“ версия трябва да може да се конкурира с все по-силните противници на ралитата от световния шампионат на пистите от Корсика до Сан Ремо. С помощта на междуосие, скъсено с 320 милиметра инженерите искат да подобрят значително пъргавината и маневреността на автомобила. От муцуната до средната колона Sport quattro е базирано на Audi 80, а след задната колона Urquattro. Особеното на горещия модел са леката каросерия от подсилена със стъклофазер полиерстерна смола и арамид.
5-цилиндровият двигател с оборудван с турбина, четири клапана на цилиндър, блок на двигателя от алуминий и електронно управлявана впръсквателна уредба. Така 2,1-литровият мотор разполага с 306 к.с. и максимален въртящ момент от 350 Нм. 2,04 атмосфери е налягането на пълнене. Максималната скорост на модела е 248 км/ч, за спринтът от 0 до 100 км/ч се взема за 4,5 секунди. Тези технически качества естествено си имат цена: 195 000 германски марки струва Sport quattro през 1984 г. – двойно повече от Porsche 911 Turbo, с което е най-скъпият германски сериен автомобил по онова време. Днес колекционерите плащат за оригинални автомобили около половин милион евро.
