2021
Впечатляващият роудстър е първият представител на цяло семейство от концептуални модели на Audi. Audi skysphere concept е електрически задвижван открит автомобил с две врати, чиито линии показват как ще изглежда дизайнът на бъдещето при Audi. По този начин марката представя своята визия за прогресивния луксозен сегмент на бъдещето, интериорът е еволюирал в пространство за изживявания, а автомобилът се превръща в „Experience Device“. Това е възможно благодарение на автоматизираното шофиране, революционния редизайн на интериора и цялостна дигитална екосистема.
Със студията Audi skysphere concept марката показва една нова дефиниция на лукса. Тук вече не става дума само за шофиране. Концептуалният автомобил е разработен с ясната цел да доставя на своите пасажери завладяващи и висококачествени изживявания.
За да осигури максимална свобода на своите пасажери, Audi skysphere concept е направен с идеята да създава две основни изживявания при шофиране: Grand Touring Experience и Sports Experience. За целта на помощ идва един особено впечатляващ технологичен детайл – променливото междуосие. Електрически мотори и сложна механична система за разместване на каросерийните елементи – забележителната конструкция на каросерията на този автомобил позволява междуосието и общата дължина да варират с до 250 милиметра. Едновременно с това клиренсът може да варира с 10 милиметра – което е от плюс за комфорта или съответно за динамиката на пътя.

С едно докосване водачът може да използва дадената му свобода и да избира желаното изживяване при пътуване. С редуцирано междуосие дългият 4,94 метра електрически роудстър в така наречения „Sports“-режим позволява на водача да шофира сам – а системата за управление на задните колела осигурява изключителна управляемост, независимо от големите външни размери. Дългият 5,19 метра автомобил от типа GT разполага и с автоматизиран „Grand Touring“-режим, в който автомобилът се управлява автономно. В този режим пасажерите могат да се наслаждават на небето и гледката по пътя, на максимално пространство за краката, както и на услугите, предоставяни от цялостната дигитална екосистема.
Воланът и педалите могат да се изместват и скриват в невидима зона; усещането за простор разкрива нови хоризонти пред това, което сме свикнали да получаваме от един спортен кабриолет. Audi skysphere през цялото време внимателно следи пътната ситуация и трафика и със своята сложна система от сензори неусетно и сигурно отвежда пасажерите до целта.
Интериорната концепция ни представя един нов прочит на разбирането за лукс, а дигитализираната екосистема предоставя на пътниците невиждана досега свобода, както и цяло нов свят от изживявания. Услугите на Audi, както и интегрирането на редица външни услуги създават още нови възможности. Изживяванията по време на пътуване могат да бъдат споделяни и с приятели в социалните мрежи с помощта на записи от интериора и пространството около автомобила. Помислено е и за всекидневните задачи, които по един или друг начин са свързани с шофирането. Например докато се придвижва автономно, Audi skysphere concept дава на пасажерите актуална информация за крайната цел на пътуването и сам се грижи за намирането на място за паркиране или зареждане.

Дебют в Калифорния
Audi skysphere concept ще отпразнува своя публичен дебют на 13 август 2021 в рамките на Monterey Car Week – на легендарната поляна на голф игрището в Пебъл Бийч. Всъщност почти може да се каже, че автомобилът ще бъде представен на родна земя. Защото концептуалната студия е създадена в дизайнерското студио на Audi в Малибу, което е разположено само на един хвърлей от Pacific Coast Highway – легендарният крайбрежен път, който свързва предградията на Лос Анджелис със северната част на Калифорния. Отговорни за проекта са ръководителят на дизайнерското студио Гел Бизан и неговия екип. Като вдъхновение за създаването на автомобила е послужила една легендарна класика – роудстърът Horch 853. Дългият около 5,20 метра репрезентативен кабриолет не само дефинира модерния лукс за 30-те години, но през 2009 година печели и Concours d´Elegance в Пебъл Бийч.
Все пак визуалните прилики между двете машини се ограничават до сходствата в дължината, до каросерията тип кабриолет и до елегантните пропорции с дълга предна част. Под предния капак на Horch работи внушителен редови 8-цилиндров двигател с работен обем 5 литра. При Audi skysphere между предния мост и челното стъкло са разположени главно компоненти на електрическото задвижване, зарядното устройство и DC/DC-преобразувател, както и задвижващите мотори, електрониката и механиката на променливото междуосие. А също така и обемно багажно отделение, запълнено с две създадени специално за концептуалния модел чанти за голф.
465 кВт мощност – задвижването
За задвижването на Audi skysphere отговаря електромотор, който е разположен на задния мост, към чиито колела предава и тягата си. 465 киловата мощност и 750 нютонметра максимален въртящ момент се справят като на шега с теглото от 1800 килограма. Разпределението на теглото при роудстъра е много благоприятно – 60 процента от масата се падат на задвижващия заден мост, което осигурява отлично сцепление и – при необходимост – възможност за ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 4 секунди.
Основната част от акумулаторните клетки на Audi skysphere е разположена зад пътническата кабина – това решение се отразява много добре както на центъра на тежестта, така и на динамиката при шофиране. Други модули пък са разположени между седалките в централния тунел на интериора на skysphere – което също допринася за динамичното пътно поведение. Капацитетът на батерията ще бъде минимум 80 кВтч –което специално в икономичен GT-режим се очаква да осигури пробег от минимум 500 километра по WLTP.
Управление на задните колела и adaptive air suspension – ходовата част
Окачването и на двата моста е с двойки напречни рамена на всяко колело. Горните и долните напречни носачи са изработени от лят или кован алуминий. Кормилното управление работи с помощта на Steer-by-Wire-технология, която се грижи за управлението както на предните, така и на задните колела. Без механична връзка управлението може да работи с различни предавателни числа и настройки – а промяната става с натискането на бутон. По този начин управлението може да бъде от екстремно директно до подчертано комфортно, както и да бъде от тежко до свръхлеко – последното е много удобно при паркиране, например. Управлението на задните колела и променливото междуосие спомагат за постигане на малък радиус на завиване.
Една класическа за Audi технология осигурява изключителна многостранност на ходовата част – сега тази технология се представя в най-новата си еволюционна фаза: adaptive air suspension с три независими пневматичини камери осигурява комфортна основна настройка. При спортен стил на шофиране със сериозни ускорения могат да се деактивират отделни камери. Резултатът: настройката става прогресивна – спомагайки за намаляването на всички нежелани колебания на каросерията. Снижаването на клиренса на автомобила с 10 милиметра от своя страна редуцира аеродинамичното съпротивление – което е от особено голямо значение при дълги преходи.
Решаващ фактор за гъвкавостта на характеристиките при шофиране при Audi skysphere играе системата за активно окачване. При спокойно шофиране всяко от колелата бива целенасочено повдигнато или снишено, за да се абсорбират неравностите по пътя по възможно най-рафиниран начин. Това става с помощта на системата от сензори и актуатори на окачването, както и на основа на данните от навигационната система. Монтираните на аеродинамично оформените 23-цолови колела гуми с размер 285/30 постигат сложния шпагат между пригоденост за всекидневието с ниско съпротивление при търкаляне и добри възможности за спортно шофиране с оптимални характеристики при напречно и надлъжно ускорение.

Реверанс към миналото, но не и ретро – екстериорът
5,23 метра дължина срещу 5,19 метра; широчина от 1,85 срещу 2,00 метра – по отношение на своите външни размери легендата Horch 853 и Audi skysphere имат учудващо много общи черти. Голяма е разликата обаче по отношение на височината – дизайнерската икона Horch в зависимост от изпълнението на каросерията се извисява на до 1,77 метра над земята, докато модерният наследник Audi skysphere в режим „Sports“ е висок едва 1,23 метра – тук аеродинамиката и центърът на тежестта са на първо място. Концептуалният автомобил прави сериозен реверанс към своя легендарен предшественик, без да се опитва да изглежда ретро.
Защото ако размерите на двете машини са в някаква степен сходни, то линиите им са коренно различни. Aud skysphere подчертава широката си следа с типичните за марката мощно издути калници– визуален израз на динамичния му потенциал. В страничния изглед впечатление прави дългият преден капак и късите надвеси – особено отпред. Извивките на калниците и предния капак се открояват с органична завършеност. Задницата е създадена в аеродинамичния тунел, съчетавайки класическите обтекаеми елементи на Speedster и Shooting Brake с големи остъклени повърхности. Под стъклен капак се намират разработените специално за Audi skysphere луксозни чанти за път, които са фиксирани с кръстосани над тях колани.
Продължете на следващата страница