Audi S8: всява респект (ТЕСТ)


13
авг.
2020

Новият S8 е оборудван серийно с активно окачване, разполагащо с предикативна функция. Високотехнологичната система, която работи в тандем с пневматичното окачване, е в състояние с помощта на електромеханични елементи да повдига нагоре или да натиска надолу всяко едно от колелата на автомобила поотделно. Благодарение на тази технология за пръв път е възможно нивото на каросерията на бъде коригирано активно по време на всяка ситуация, а „гмуркането“ на автомобила напред при спиране и повдигането на предницата при ускоряване биват почти елеминирани. Благодарение на предната камера, която разпознава по-големите неравности по настилката, настройките на окачването се променят предиктивно.

Въпреки фойерверка от високи технологии интериорът е подчинен на дискретната елегантност. Дюзите на вентилацията се „скриват“, когато не ги използвате

Новото S8 може да променя характера си от свръхлуксозна лимузина до спортен автомобил – изцяло според моментното желание на водача: за целта системата Audi drive select разполага с пет предварително програмирани режима. Новост е профилът „comfort +“. Тук дори и шофирането в завои се превръща в изключително комфортно изживяване: в завоите каросерията се накланя с до 3 градуса спрямо вътрешната страна на завоя и по този начин значително редуцира напречното ускорение, което достига до сетивата на пасажерите вътре в автомобила. В режим „dynamic“ управлението  на S8 става значително по-директно, а максималният възможен страничен наклон в завоите не надвишава 2,5 градуса. При стандартното окачване тази стойност е около 5 градуса. Благодарение на променливото спрямо ситуацията контролиране на наклона на каросерията се постига изключително неутрално и дори минимално презавиващо поведение при бързо шофиране по завои. Предикативното активно окачване разполага и с още една изключително интересна функция, а именно т.нар. „комфортно качване в автомобила“. За целта при отваряне на някоя от вратите каросерията бързо се снишава с до 50 милиметра  – за още по-удобно качване и слизане.

ИЗВОД

S8 въплъщава върха на модерните технологии в автомобилното производство. Спиране, завиване, ускорение, возия, свързаност и безопасност – това Audi е почти „извънземен“ автомобил. А респектът, който създава за другите участници в движението, е повече от допълнителен бонус.

Когато вдигнете пластмасовия капак на мотора, ще видите двете турбини ККК – а за пестене на гориво помага системата „мек хибрид“

Технически данни на Audi S8 • Двигател: 8-цил., отпред надлъжно, два горноразположени разпределителни валана, четири клапана на цил. • Работен обем: 3996 cм³ • Макс. мощност: 420 кВт (571 к.с.) при 6000 об/мин • Макс. въртящ момент: 800 Нм при 2000-4500 об/мин • 0–100 км/ч: 3,8 сек • Макс. скорост: 250 км/ч • Задвижване: 8-степ. автоматична трансмисия, 4х4 • Д/Ш/В: 5179/1945/1474 мм • Разход: 11,3 л А95 Н/100 км • Тегло: 2305 кг • Базова цена: 259 598 лв.

.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >