Audi S8: всява респект (ТЕСТ)


13
авг.
2020

800 Нм и 571 конски сили: ако при тези впечатляващи показатели дъхът ви не спира, вижте цената – 336 961 лева! Audi S8 е модел на суперлативите, който ще ви „изстреля“ отвъд седмото небе, ускорявайки от 0 до 100 км/ч за 3,8 сек своята 2,3-тонна каросерия. Въпреки че разполага сякаш с целия лукс на света, този автомобил е плашещо, дяволски бърз. Изпреварванията са като детска игра, а магистралното темпо от 140 км/ч се усеща като 80 с някой достъпен SUV например.

Навигационната система използва карти от сателитни снимки

Въоръжено с екстри като керамична спирачна система (19 284 лева), завиващи задни колела (4426 лева) и адаптивно въздушно окачване, това върхово A8 сякаш отказва да се подчинява на физичните закони. И като стана дума за закони – с лимузината суперавтомобил трудно ще спазвате този за движение по пътищата, особено в частта за ограниченията на скоростта.

Завиващите задни колела правят лимузината по-маневрена и същевременно подобряват поведението й в завой

Единствено при паркиране в тесен гараж ще усетите дължината на каросерията – близо 5,2 м. Защото втората рейка и възможността за наблюдение на автомобила в 3D-режим, досущ като във видеоигра, превръщат маневрирането с този исполин в безгрижна операция. Без значение дали ще се наслаждавате на „локомотивната“ тяга от първия ред места или ще контролирате климатика от таблета на задната седалка, Audi S8 доставя неподправено удоволствие. Дори по-високите изкуствени гърбици ще дразнят по-скоро зрителните ви възприятия – въздушното окачване почти не позволява те да достигнат до задните ви части. В интерес на истината обаче, лимузината щеше да вози като летящото килимче на Аладин, ако не беше „обута“ с нископрофилни гуми в размер 265/35 R21. Най-луксозното Audi използва камера, която постоянно „сканира“ пътя пред вас и подготвя окачването за неравностите.

Спирачната система с керамични дискове е най-скъпата екстра в Audi S8 – 19 284 лева!

Надали собственикът на автомобил с екстри на цената на цяла фирмена флотилия Dacia (близо 75 000 лв.) ще се интересува от разхода на гориво. И все пак – обявените от производителя 11,3 л на 100 км в смесен цикъл всъщност не са далеч от истината. На магистралата при нашия тест бордовият компютър отчиташе около 9 л/100 км, а в града – приблизително 14. Съществена роля за тези превъзходни с оглед на мощността постижения игрaят система „мек хибрид“ и функцията за изключване на 4 от 8-те цилиндъра. Е, имаше и моменти, в които консумацията достигаше почти 40 литра – нали се сещате какво имаме предвид?

Посредством таблет, който можете да извадите, имате възможност да контролирате температурата, аудиосистемата и др. от задната седалка

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >