2025
През 1994 година Audi за първи път решава да предложи доста предизвикателна спортна версия на актуалния си модел А6, обозначена като S6. Тя също се предлага във вариант на седан и комби, но се отличава с някои сериозни подобрения. Външните разлики с базовия вариант са незначителни и се ограничават до две емблеми на решетката и задния капак. Вътре автомобилът разполага със спортни седалки и кожена тапицерия, като стандартното оборудване включва също и автоматичен климатик, бордови компютър и премиум аудио система. Интериорът е достатъчно просторен, като единствено централният тунел, необходим заради 4х4-системата, ограничава пространството за краката на пътника в средата на задната седалка. Под капака е монтиран редови 5-цилиндров двигател, идентичен с този на оригиналния рали автомобил Audi S1. По-късно бензиновият агрегат с турбокомпресор е заменен с 4,2-литров атмосферeн V8. Докато 2,2-литровият агрегат се предлага само с 6-степенна ръчна скоростна кутия (и 5-степенна за американския пазар), V8 е оборудван стандартно с четиристепенна автоматична скоростна кутия, като 6-степенният автоматик се предлага само като опция.

Две години след дебюта на второто поколение A6 през 1997 г., Audi представя по-мощната му версия S6, която също както и предходния вариант успява да спечели сърцата на много ценители по света. Дизайнът на алуминиевите джанти е вдъхновен от този на Audi TT, предните калници и праговете са малко по-широки, а пониженото и втвърдено окачване е проектирано специално за S6. Сред външните отличителни белези са и двата ауспух с хромирани накрайници, част от стандартното оборудване. S6 разполага с високи предни седалки, които осигуряват по-добра странична опора при завиване, но списъкът с опции включва и комплект спортни седалки тип „корито“, проектирани от Recaro. От инженерна гледна точка, S6 е напълно различен автомобил от останалата гама на A6. Системата за задвижване на всички колела е настроена за динамика, с централен диференциал Torsen и електронни блокировки на диференциалите отпред и отзад (EDL), управлявани от системата Bosch ESP. Двигателят е 4,2-литров V8 с 340 к.с., което е с 40 повече, отколкото при стандартния 4,2-литров на A6. Предлага се с 6-степенна ръчна или 5-степенна автоматична скоростна кутия с ръчно превключване на предавките (Tiptronic).

Спортната традиция продължава cъс следващата версия на Audi S6, представена през 2019 година. Интересното в случая е, че тя се предлага в дизелова версия за Европа и бензинова за американския пазар. 3,0-литровият дизелов двигател V6 използва и електрически компресор, който увеличава максималния въртящ момент от едва 2500 об/мин и го поддържа до 3100 об/мин. Това може да изглежда като нисък диапазон за един бензинов двигател, но за дизела е повече от достатъчно. Този въртящ момент при плоска крива е 700 Нм, което помага на големия седан да ускори от 0 до 100 км/ч за 5 секунди. За да постигне тази динамика, Audi инсталира електрически компресор, който се върти с около 70 000 оборота в минута и компенсира въздушния поток, когато турбокомпресорът няма достатъчно въздух за въртене. Освен това окачването е подобрено с електронна адаптивна система, а като опция може да се поръча спортен диференциал за задната ос. Извън Европа S6 се предлага с бензинов двигател V6 с два турбокомпресора, развиващ мощност от 450 к.с.